Óriási tömeg vette igénybe a 4-es metrót a hétvégén

Szombattól a felszíni közlekedés jelentősen megváltozott – írja közleményében a BKK.

TK
2014. 03. 31. 16:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A központ hétfői, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a nagy érdeklődés miatt pluszszerelvényeket is forgalomba kellett állítani, és sűrítették a járatokat is. A hétvégén az utasok ingyen próbálhatták ki az új automata metrót. Közölték, hogy az érdeklődés töretlen, az 4-es metró kihasználtsága hétfő délelőtti adatok szerint 70 százalékos volt, de a vonal véglegesnek tekinthető kihasználtsága csak hetek múlva lesz majd reálisan megállapítható.

A BKK hangsúlyozta, hogy szombattól a felszíni közlekedés jelentősen megváltozott: Újpalota, Zugló, a Belváros, Józsefváros, Bel-Buda, Kelenföld, Gazdagrét, Őrmező, Kelenvölgy, Albertfalva, Budafok, Budatétény, Nagytétény, Budaörs és Törökbálint mintegy negyven autóbusz-, öt villamos- és három trolibuszvonalán változott a járatok útvonala, menetrendje.

Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) szerint hasznosultak azok a javaslatok, amelyeket az idő- és költségkockázatok csökkentése érdekében 2010 októberében tett a szervezet a 4-es metró építésével kapcsolatban. Az ÁSZ hétfői közleményében azt írta: egy korábbi ellenőrzés megállapította, hogy a beruházás túllépte a tervezett költség- és időkereteket, és az ellenőrzés időpontjában olyan állapotban volt, amelyben a beruházás lebonyolítására létrehozott feltételrendszer miatt nem lehetett pontosan meghatározni a várható összköltséget és a befejezés időpontját.

Rávilágítottak arra is, hogy a forgalomba helyezés időpontja és a beruházási ráfordítások végleges összege bizonytalan volt, az időbeli kockázatot – az építési munkák még lehetséges késésén túl – az jelentette, hogy a metrószerelvények beszerzéséhez szükséges típusengedélyek kiadásának hatósági eljárása nem zárult le, emiatt a szerelvények szériagyártása nem kezdődött meg.

Ezek alapján az ÁSZ azt javasolta, hogy a BKV vizsgálja felül a kivitelezői szerződéses feltételeket, és biztosítsa azok összehangolt rendezését, az igazgatóság intézkedjen a változtatási utasítások és követelések beárazását elősegítő feltételrendszer kialakításáról azért, hogy az idő- és költségkockázatok csökkenjenek. Mint írták, a 4-es metró pénteki átadásakor a főpolgármester hangsúlyozta, hogy az érintettekkel folytatott tárgyalások révén több tízmilliárd forint megtakarítást és a feltételrendszer változását érték el.

A 2010-ben létrejött összefogásnak és egységnek köszönhető az, hogy elkészült a 4-es metró – mondta el Orbán Viktor miniszterelnök pénteken az átadóünnepségen Kelenföldön. A kormányfő arra is rámutatott, beszéd helyett cselekvésre van szükség. Tarlós István főpolgármester ugyanitt arról beszélt, Magyarország egyik legnagyobb projektje valósult most meg. A városvezető emlékeztetett, a kötött pályás közlekedés gondolata nem Demszky Gábor ideje alatt született meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.