A központ hétfői, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a nagy érdeklődés miatt pluszszerelvényeket is forgalomba kellett állítani, és sűrítették a járatokat is. A hétvégén az utasok ingyen próbálhatták ki az új automata metrót. Közölték, hogy az érdeklődés töretlen, az 4-es metró kihasználtsága hétfő délelőtti adatok szerint 70 százalékos volt, de a vonal véglegesnek tekinthető kihasználtsága csak hetek múlva lesz majd reálisan megállapítható.
A BKK hangsúlyozta, hogy szombattól a felszíni közlekedés jelentősen megváltozott: Újpalota, Zugló, a Belváros, Józsefváros, Bel-Buda, Kelenföld, Gazdagrét, Őrmező, Kelenvölgy, Albertfalva, Budafok, Budatétény, Nagytétény, Budaörs és Törökbálint mintegy negyven autóbusz-, öt villamos- és három trolibuszvonalán változott a járatok útvonala, menetrendje.
Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) szerint hasznosultak azok a javaslatok, amelyeket az idő- és költségkockázatok csökkentése érdekében 2010 októberében tett a szervezet a 4-es metró építésével kapcsolatban. Az ÁSZ hétfői közleményében azt írta: egy korábbi ellenőrzés megállapította, hogy a beruházás túllépte a tervezett költség- és időkereteket, és az ellenőrzés időpontjában olyan állapotban volt, amelyben a beruházás lebonyolítására létrehozott feltételrendszer miatt nem lehetett pontosan meghatározni a várható összköltséget és a befejezés időpontját.
Rávilágítottak arra is, hogy a forgalomba helyezés időpontja és a beruházási ráfordítások végleges összege bizonytalan volt, az időbeli kockázatot – az építési munkák még lehetséges késésén túl – az jelentette, hogy a metrószerelvények beszerzéséhez szükséges típusengedélyek kiadásának hatósági eljárása nem zárult le, emiatt a szerelvények szériagyártása nem kezdődött meg.
Ezek alapján az ÁSZ azt javasolta, hogy a BKV vizsgálja felül a kivitelezői szerződéses feltételeket, és biztosítsa azok összehangolt rendezését, az igazgatóság intézkedjen a változtatási utasítások és követelések beárazását elősegítő feltételrendszer kialakításáról azért, hogy az idő- és költségkockázatok csökkenjenek. Mint írták, a 4-es metró pénteki átadásakor a főpolgármester hangsúlyozta, hogy az érintettekkel folytatott tárgyalások révén több tízmilliárd forint megtakarítást és a feltételrendszer változását érték el.
A 2010-ben létrejött összefogásnak és egységnek köszönhető az, hogy elkészült a 4-es metró – mondta el Orbán Viktor miniszterelnök pénteken az átadóünnepségen Kelenföldön. A kormányfő arra is rámutatott, beszéd helyett cselekvésre van szükség. Tarlós István főpolgármester ugyanitt arról beszélt, Magyarország egyik legnagyobb projektje valósult most meg. A városvezető emlékeztetett, a kötött pályás közlekedés gondolata nem Demszky Gábor ideje alatt született meg.