Vége a méltatlan állapotoknak a belvárosban

Átadták a megújult Ferenciek terét és környékét is. Nincs ember, aki azt állíthatná, hogy a főváros nem fejlődik, szépül – mondta Tarlós.

VZ
2014. 03. 14. 17:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Rogán Antal szavai szerint három tengely megújítását tűzte ki célul polgármesterré választásakor.

Elsőként, 2006 és 2010 között a Bazilika és környéke újult meg, majd a belváros észak-déli átmenő forgalmának csökkentéséhez fogtak hozzá. Ezt követte a Ferenciek tere és környéke, ahol „a felszínre akarták hozni, ami a felszínre való”. Mint fogalmazott, furcsa volt, hogy a Ferenciek terén „egy szűk aluljáróban gyalogosok bújnak el az autók elől”. Kitért arra: ez lehet Budapest első olyan megújult aluljárója, amelyet éjszakára akár le is lehet zárni a rongálások megelőzése érdekében, hiszen a gyalogosforgalom a felszínen is biztosítva van.

A polgármester elmondta, hogy a Váci utca két szakaszának gyalogosátkelős összekötésével párhuzamosan a kerület megújította a déli Belváros kis utcáinak többségét, az Irányi, a Veres Pálné, valamint a Molnár utcát. A végéhez közeledik a Váci utca burkolatcseréje, a Dunakorzóét márciusban vehetik birtokba, a közvilágítás pedig május elejére újul meg. Rogán Antal a hátralévő teendők között említette a Szervita tér és környéke megújítását, amelyet a főváros anyagilag támogat.

Tarlós István főpolgármester azt emelte ki: nincs ember, aki azt állíthatná, hogy a főváros nem fejlődik, szépül. Példaként említette a Vigadót, az új Fradi-stadiont, a Ludovika-kampuszt, a Várkert Bazárt és a Kossuth teret.

Úgy vélekedett, a Kossuth utca régen az egyik legforgalmasabb bevásárlóutca volt, a Ferenciek tere pedig elvesztette térjellegét. Hangsúlyozta: méltatlan volt, hogy a főváros egyik legforgalmasabb részén földön fekvő hajléktalanokat, galambürüléket kellett kerülgetniük a budapestieknek és a turistáknak.

A Ferenciek tere megújításával összefüggésben kifejtette: a távlati cél az volt, hogy levegőhöz juttassák az ott élőket, és csökkentsék az átmenő forgalmat. Hozzátette, ehhez még a közösségi közlekedési szolgáltatásnak is fejlődnie kell.

A Ferenciek tere és környéke megújítása 2012 novemberében kezdődött, a 3,6 milliárd forintos beruházást az állam és az Európai Unió finanszírozta. A téren egyebek mellett kiváltották a korábbi Y aluljárót, új zöldfelületeket hoztak létre, és számos forgalmirend-változás lépett életbe.

A Kossuth teret szombattól az autók helyett a gyalogosok és a kerékpárosok vehetik birtokba – mondta el Wachsler Tamás, a tér rekonstrukcióját végző Steindl Imre-program igazgatója a pénteki sajtóbejáráson.

Mint mondta, a beruházás több része közül a nagyközönséget leginkább érintő, leglátványosabb térrekonstrukció gyakorlatilag elkészült. A látogatóközpontban és a mélygarázsban még folynak a befejező munkálatok, de a megújult Rákóczi-emlékmű és a József Attila-szobor is a végleges helyén áll.

A Kossuth-szoborcsoport főalakja már a helyére került, a következő hónapok feladata a nyolc mellékalak elhelyezése. Az Andrássy- és a Tisza István-szobor a tervek szerint május végére készül el. A nyár derekára a tér teljes egészében megújul, addigra a mélygarázs és az Országgyűlési Múzeum is teljes üzemben működni fog – hangsúlyozta az igazgató. A téren – az átépült és üzemkész 2-es villamos kivételével – teljes mértékben megszűnik az átmenő forgalom, és tilos a gépjárművek behajtása, ismertette a részleteket Wachsler Tamás. Az 55 ezer négyzetméter új térkőburkolat egyes részein a nyári melegben párásító berendezések hűsítik a levegőt; rakparti korzó, új országzászló, medence és még sok egyéb látványelem is gazdagítja majd a közteret és környékét.

Ha kíváncsi, mi minden lesz még a megújult Kossut téren, kattintson ide!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.