Rogán Antal szavai szerint három tengely megújítását tűzte ki célul polgármesterré választásakor.
Elsőként, 2006 és 2010 között a Bazilika és környéke újult meg, majd a belváros észak-déli átmenő forgalmának csökkentéséhez fogtak hozzá. Ezt követte a Ferenciek tere és környéke, ahol „a felszínre akarták hozni, ami a felszínre való”. Mint fogalmazott, furcsa volt, hogy a Ferenciek terén „egy szűk aluljáróban gyalogosok bújnak el az autók elől”. Kitért arra: ez lehet Budapest első olyan megújult aluljárója, amelyet éjszakára akár le is lehet zárni a rongálások megelőzése érdekében, hiszen a gyalogosforgalom a felszínen is biztosítva van.
A polgármester elmondta, hogy a Váci utca két szakaszának gyalogosátkelős összekötésével párhuzamosan a kerület megújította a déli Belváros kis utcáinak többségét, az Irányi, a Veres Pálné, valamint a Molnár utcát. A végéhez közeledik a Váci utca burkolatcseréje, a Dunakorzóét márciusban vehetik birtokba, a közvilágítás pedig május elejére újul meg. Rogán Antal a hátralévő teendők között említette a Szervita tér és környéke megújítását, amelyet a főváros anyagilag támogat.
Tarlós István főpolgármester azt emelte ki: nincs ember, aki azt állíthatná, hogy a főváros nem fejlődik, szépül. Példaként említette a Vigadót, az új Fradi-stadiont, a Ludovika-kampuszt, a Várkert Bazárt és a Kossuth teret.
Úgy vélekedett, a Kossuth utca régen az egyik legforgalmasabb bevásárlóutca volt, a Ferenciek tere pedig elvesztette térjellegét. Hangsúlyozta: méltatlan volt, hogy a főváros egyik legforgalmasabb részén földön fekvő hajléktalanokat, galambürüléket kellett kerülgetniük a budapestieknek és a turistáknak.
A Ferenciek tere megújításával összefüggésben kifejtette: a távlati cél az volt, hogy levegőhöz juttassák az ott élőket, és csökkentsék az átmenő forgalmat. Hozzátette, ehhez még a közösségi közlekedési szolgáltatásnak is fejlődnie kell.
A Ferenciek tere és környéke megújítása 2012 novemberében kezdődött, a 3,6 milliárd forintos beruházást az állam és az Európai Unió finanszírozta. A téren egyebek mellett kiváltották a korábbi Y aluljárót, új zöldfelületeket hoztak létre, és számos forgalmirend-változás lépett életbe.