Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője a helyszínen a sajtó munkatársainak elmondta, a kilenc darab, Dunaújvárosban készült hídgerendát vasúton szállították Baktalórántházára, ahonnan különleges trélerekkel vitték a 4106-os útnál épülő felüljáróhoz.
Az egyenként 44,8 méter hosszú és 56,5 tonnás gerendákat egy 400 tonna teherbírású daruval emelik a helyükre – tette hozzá a kommunikációs vezető. A beemelési munkálatok csütörtökön folytatódnak a 4116-os számú közút felüljárójánál.
A NIF Zrt. kommunikációs vezetője elmondta, az időjárás lehetővé tette a pályaszerkezet védő- és alaprétegének építését, valamint a rézsűképzési és humuszolási munkálatokat. Elkészült a pálya vásárosnaményi végcsomópontjánál a körforgalom, a következő hónapokban pedig megindulhatnak az üzemi hírközlés alépítményeinek munkálatai és a védőkerítés kivitelezése.
A legfelső aszfaltréteg leterítése a nyáron kezdődhet el, majd a forgalomtechnikai jelzések és az acél szalagkorlátok kihelyezése következik – tájékoztatott Loppert Dániel. Az M3-as autópálya épülő szakasza jelenleg 62 százalékos készültségben van – összegezte a kommunikációs vezető.
A 49-es főúttól Vásárosnaményig tartó 11,9 kilométer hosszú, az Új Széchényi Terv részeként uniós támogatással, 15,4 milliárd forintból épülő sztrádaszakaszt várhatóan idén novemberben vehetik használatba az autósok. A kétszer két forgalmi sávos, leállósávval ellátott autópálya Őr, Papos, Pusztadobos és Nyírparasznya településeket érintve épül meg Vásárosnaményig.