Fónagy megnevezte a legfontosabb feladatokat

Ezek egyike a főváros közösségi közlekedésének fejlesztése.

KG
2014. 04. 09. 20:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Fónagy János, aki a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára is, a vasárnapi választáson a szavazatok 46,82 százalékát szerezte meg, 23 489 voksot kapott 98,73 százalékos feldolgozottságnál. Fónagy János a most záruló ciklusban a VII-VIII. kerület képviselője volt, de azt mondta, hogy a mostani választókerület sem ismeretlen számára, hiszen a Fidesz budapesti elnökeként sokat járta a főváros kerületeit, több lakossági fórumon, Fidesz-rendezvényen vett részt.

Szavai szerint a választáson nehéz ellenfelet kapott Bauer Tamás személyében, aki közismert politikus. Mivel a Hegyvidéken az MDF, illetve a liberálisok korábban erősek voltak, ezért arra lehetett számítani, hogy ellenfelének neve sokakat elhoz majd a szavazófülkébe. Hozzátette, hogy a választókerület aktivistáinak munkája is nagyban hozzájárult a sikerhez és ahhoz, hogy a szavazatkülönbség alapján Budapesten a legjobb eredménnyel végzett, hiszen több mint 10 százalék volt a különbség az első és a második helyezettre leadott szavazatok száma között.

Az államtitkár emlékeztetett, hogy az Orbán-kormány első két évében a közösségi közlekedésről szóló törvény előkészítéséért, elfogadásáért, majd végrehajtásáért is felelős volt, több mint egy évig a MÁV-ért és a Volánért felelős kormánybiztosként dolgozott, továbbá az utóbbi másfél évben a rezsicsökkentésért felelős kormányzati koordinátorként is. Kiemelte: jelenlegi választókerületének külön érdekessége, hogy a területén található a Déli pályaudvar és a Széll Kálmán tér, amelyeknek a rekonstrukciója sokáig már nem halogatható.

Fónagy János véleménye szerint a Széll Kálmán tér átépítésének az előkészítése biztosan megtörténik a most kezdődő kormányzati ciklusban, nagy valószínűséggel el is kezdődik a munka, a befejezése azonban vélhetően már nem ebben a ciklusban lesz. Hozzátette, hogy a nagyon jelentős átmenő forgalom miatt a tér átépítése csak átgondolt ütemezéssel hajtható végre. Saját szakmai véleményét hozzátéve közölte: Budapesten egyszerre több nagy közlekedési átalakítás nem praktikus, mert akadályozná a forgalmat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.