Seszták Miklós kérdésre válaszolva azt mondta, hogy a MÁV korábban veszteséges vállalkozás volt, s „inkább gondot okozott, mint örömöt”. A társaság menedzsmentje által véghezvitt átalakítások meghozták az eredményeket, ezért „ezen az úton tovább kell menni”, ami egyrészt a személyforgalom szolgáltatási színvonalának emelését, másrészt pedig a teherforgalom fejlesztését jelenti – fogalmazott.
A kormány kiemelten kezeli például a Budapest–Belgrád-vasútvonal fejlesztését, amelyről korábban Magyarország és Szerbia miniszterelnöke megállapodott. A hatékony és gyors teherszállítás érdekében pedig egy Budapestet elkerülő vasútvonal kialakítása is fontos lenne – jelezte a fejlesztési miniszter. Hozzátette: a kormány stratégiai partnerként tekint az állami fenntartásban lévő MÁV-ra.
Seszták Miklós az ünnepségen megköszönte a vasutasok kitartó munkáját, akik szavai szerint „nap mint nap mozgatják az országot”.
A Fidesz társadalmi kapcsolatokért felelős igazgatója, Nyitrai Zsolt ma az MTI-nek úgy fogalmazott: a Fidesz-kormány a magyar vasutat nemzeti, stratégiai erőforrásnak tekinti, és miként az elmúlt évek intézkedései is mutatták, nemcsak az ünnepen, a mindennapokban is tiszteli és értékeli az ágazat dolgozóinak áldozatos munkáját.
A kabinet továbbra is kulcsszerepet szán a vasútnak, és ezzel szeretné növelni Magyarország versenyképességét – ezt még pénteken mondta Seszták Budapesten. A tárcavezető hangsúlyozta: a közösségi közlekedés újraszervezésének – amit a kormány 2010-ben elhatározott – már látszanak az eredményei, de ahhoz, hogy még több utast lehessen visszacsábítani a vasútra, tovább kell növelni a szolgáltatás színvonalát, „közös erővel fel kell építenünk a jövő vasúti közlekedését”. Seszták Miklós bejelentette, hogy „minden sajtóhíreszteléssel ellentétben” továbbra is számít Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatójának munkájára.