2016 végére teljesen megújulhat a 3-as metró

A metróvonal szerelvényeinek a felújítása még ebben az évben, az infrastruktúráé várhatóan 2015-ben kezdődhet meg.

MD
2014. 08. 15. 20:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 3-as metró felújításával kapcsolatban Tarlós István elmondta, a kormány szerdai döntésével engedélyezte a hitelfelvételt, az infrastruktúrára vonatkozó, egy évvel ezelőtt elindított tervezési tendert pedig lezárták, azt a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. nyerte meg. Kijelentette: zavartalan a kormánnyal az együttműködés a 3-as metró felújításának ügyében. A felújítás legalább 20-25 évre megoldást jelent – mondta Tarlós István.

A Fidesz–KDNP főpolgármester-jelöltje a műsorban megerősítette, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV viszonyát meg fogja változtatni. Mint mondta, a BKK megmarad, de azzal az eredeti szereppel, amellyel elképzelték. A forgalomszervezés és kontrolling szerepkörön kívüli többi feladatát elveszik. Tarlós István hangsúlyozta: a tulajdonosi funkcióknak vissza kell kerülniük a fővárosi önkormányzathoz. A BKV és a BKK ebben a megváltozott szerepkörben a fővárosnál marad – jelentette ki.

Szólt arról is, hogy a Budapesti Városüzemeltetési Központ (BVK) működésének jelenlegi formáján is módosítani kell. Mint mondta, egy városigazgatóságot szeretne létrehozni. Ebbe integrálnák elképzelése szerint a szűkebb kompetenciájú BKK-t – tette hozzá.

Tarlós István közölte azt is, hogy a tendereztetéseket, a fejlesztési pályázatokat egy önkormányzaton belüli cégnél kívánja összevonni. A főpolgármester egyben kívánja tartani a város közszolgáltatási rendszerét. Szavai szerint a fővárosi közszolgáltatások döntő többsége „egészen biztosan” fővárosi hatáskörben maradhat.

Tarlós István elmondta azt is, hogy egy-két héten belül indulhat a Mol BuBi (Budapest Bicikli közösségi kerékpáros rendszer). A kötbérből befolyó pénzeket a rendszerbe forgatják vissza, a legvalószínűbb, hogy további kerékpárokat állítanak majd be.

Szólt arról, hogy az autósok és a kerékpárosok érdekeinek figyelembevételénél igyekszik arányt tartani. Egy kétmilliós nagyvárosból nem tilthatók ki teljesen az autók – jelentette ki Tarlós István, hozzátéve: a kerékpáros közlekedési lehetőséget erősíteni kell, ezzel párhuzamosan fejleszteni kell a kerékpáros-kultúrát is.

Tarlós István arra a kérdésre, hogy kit tart a főpolgármester-jelöltek közül a „legveszélyesebb” ellenfelének, azt válaszolta: „nem neveznék meg ilyet, nem is volna célszerű, sem ésszerű. Nem foglalkozom ezzel a kérdéssel különösebben.”

A főpolgármesternek az új Fővárosi Közgyűlésben betöltendő szerepére vonatkozó kérdésre arról beszélt, hogy „szó van” a főpolgármesteri mozgástér bővítéséről, ezek között a vétójogról is.

Tarlós István a műsorban a kormány és a főváros együttműködésének eredményei között említette, hogy a kormány átvállalta Budapestnek az előző ciklusokban felhalmozott körülbelül 180 milliárd forintos adósságállományát, együtt stabilizálták a BKV működését, a kormány kezességet adott a BKV-nál a 2004 és 2010 között felvett „hatalmas volumenű működési hitelállomány” refinanszírozására, valamint a kormánnyal együtt befejezték a 4-es metrót, megépítették a Ludovikát.

A városligeti fejlesztéssel összefüggésben megjegyezte, hogy a projekthez kapcsolódóan társadalmi vitát folytatnak majd le.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.