2016 végére teljesen megújulhat a 3-as metró

A metróvonal szerelvényeinek a felújítása még ebben az évben, az infrastruktúráé várhatóan 2015-ben kezdődhet meg.

MD
2014. 08. 15. 20:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 3-as metró felújításával kapcsolatban Tarlós István elmondta, a kormány szerdai döntésével engedélyezte a hitelfelvételt, az infrastruktúrára vonatkozó, egy évvel ezelőtt elindított tervezési tendert pedig lezárták, azt a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. nyerte meg. Kijelentette: zavartalan a kormánnyal az együttműködés a 3-as metró felújításának ügyében. A felújítás legalább 20-25 évre megoldást jelent – mondta Tarlós István.

A Fidesz–KDNP főpolgármester-jelöltje a műsorban megerősítette, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV viszonyát meg fogja változtatni. Mint mondta, a BKK megmarad, de azzal az eredeti szereppel, amellyel elképzelték. A forgalomszervezés és kontrolling szerepkörön kívüli többi feladatát elveszik. Tarlós István hangsúlyozta: a tulajdonosi funkcióknak vissza kell kerülniük a fővárosi önkormányzathoz. A BKV és a BKK ebben a megváltozott szerepkörben a fővárosnál marad – jelentette ki.

Szólt arról is, hogy a Budapesti Városüzemeltetési Központ (BVK) működésének jelenlegi formáján is módosítani kell. Mint mondta, egy városigazgatóságot szeretne létrehozni. Ebbe integrálnák elképzelése szerint a szűkebb kompetenciájú BKK-t – tette hozzá.

Tarlós István közölte azt is, hogy a tendereztetéseket, a fejlesztési pályázatokat egy önkormányzaton belüli cégnél kívánja összevonni. A főpolgármester egyben kívánja tartani a város közszolgáltatási rendszerét. Szavai szerint a fővárosi közszolgáltatások döntő többsége „egészen biztosan” fővárosi hatáskörben maradhat.

Tarlós István elmondta azt is, hogy egy-két héten belül indulhat a Mol BuBi (Budapest Bicikli közösségi kerékpáros rendszer). A kötbérből befolyó pénzeket a rendszerbe forgatják vissza, a legvalószínűbb, hogy további kerékpárokat állítanak majd be.

Szólt arról, hogy az autósok és a kerékpárosok érdekeinek figyelembevételénél igyekszik arányt tartani. Egy kétmilliós nagyvárosból nem tilthatók ki teljesen az autók – jelentette ki Tarlós István, hozzátéve: a kerékpáros közlekedési lehetőséget erősíteni kell, ezzel párhuzamosan fejleszteni kell a kerékpáros-kultúrát is.

Tarlós István arra a kérdésre, hogy kit tart a főpolgármester-jelöltek közül a „legveszélyesebb” ellenfelének, azt válaszolta: „nem neveznék meg ilyet, nem is volna célszerű, sem ésszerű. Nem foglalkozom ezzel a kérdéssel különösebben.”

A főpolgármesternek az új Fővárosi Közgyűlésben betöltendő szerepére vonatkozó kérdésre arról beszélt, hogy „szó van” a főpolgármesteri mozgástér bővítéséről, ezek között a vétójogról is.

Tarlós István a műsorban a kormány és a főváros együttműködésének eredményei között említette, hogy a kormány átvállalta Budapestnek az előző ciklusokban felhalmozott körülbelül 180 milliárd forintos adósságállományát, együtt stabilizálták a BKV működését, a kormány kezességet adott a BKV-nál a 2004 és 2010 között felvett „hatalmas volumenű működési hitelállomány” refinanszírozására, valamint a kormánnyal együtt befejezték a 4-es metrót, megépítették a Ludovikát.

A városligeti fejlesztéssel összefüggésben megjegyezte, hogy a projekthez kapcsolódóan társadalmi vitát folytatnak majd le.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.