A lap belső BKK-s forrása szerint a Fővárosi Közgyűlés június végi döntése alapján a legalacsonyabb összegű, 1,8 milliárd forintos árajánlatot fogadták el. Ebből 1,2 milliárdot a főváros, több mint 600 milliót az EU finanszíroz.
Információk szerint a munkálatok első ütemében a minden részletre kiterjedő, mérnöki szintű állapotfelmérést végzik el a Főmterv szakemberei.
A régi szerelvényekkel egyébként is sok a gond: legutóbb július közepén füstölt a vonalon a metróalagút, mivel a régi szerelvények rendületlenül szórják az olajat a sínek között található programszőnyegre, itt pedig elég egyetlen kipattanó szikra, ami begyújtja a foltot. A kisebb leállások is egyre gyakoribbak, a fenti eset előtt alig két héttel szintén füstölés miatt volt leállás. A berendezések egy része egyébként megegyezik a moszkvai metróéval – azéval, amelyikben a tragikus, 22 emberéletet követelő moszkvai metróbaleset történt.
A vonal teljes rekonstrukciójának költségeit még a BKK-nál is csak becsülni tudják, hiszen mint a lap megírta: a kormány szerdai ülésén tárgyal az ügyben. A kabinet döntésétől függ, hogy milyen forrásokból finanszírozható a 160–200 milliárd forintos beruházás.
Először a múlt szerdán egyeztetett egymással Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter és Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester.
Részletek a hétfői Magyar Nemzetben.