Elképesztő: továbbra is teszt alatt a BuBi

Harmadszor is meghosszabbították a próbaüzemet, ami immár egészen az élesítésig zajlik majd.

GB
2014. 08. 31. 11:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A korábban regisztrált kétezer tesztelőnek kiküldött levélben azt írták: szeptember 7-ig a rendszer szoftveres átvétele és az üzem élesítése zajlik, így a nagyközönség számára is hamarosan elérhető lesz a BuBi. Addig is a tesztelőknek meghosszabbítják a tesztelés lehetőségét. Pontos dátumot nem közöltek.

A Mol BuBi közösségi kerékpáros rendszer lényege: a városban felállított 76 gyűjtőállomás bármelyikéről bérbe lehet venni az 1100 kerékpár egyikét, azt bármely állomáson használat után le lehet adni.

A BKK július 14-én hirdette meg a rendszer első nyilvános próbaüzemét ezerfős kerettel, a próbát augusztus 2-án két héttel meghosszabbította, és újabb ezer főre terjesztette ki, majd a próbákat legutóbb augusztus 31-ig ismét meghosszabbította. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) most már csaknem 200 millió forintos kötbért követel a fővárosi közbringarendszer kivitelezőjétől a csúszás miatt.

A BKK a tesztüzem meghosszabbításáról szóló hír kapcsán a következő közleményt juttatta el szerkesztőségünkhöz:

„Egy héttel meghosszabbítottuk a MOL Bubi közbringarendszer nyilvános tesztüzemét, mivel még két apróbb szoftverhiba kijavítását várjuk a kártyás fizetési funkciók véglegesítésén dolgozó T-Systems Magyarországtól. A rendszert alapos teszteknek vetettük alá és csak akkor fizetjük ki, ha a szállító minden feltárt hibát kijavít. A jövő hétre a szállító pénteki vállalása szerint befejeződik minden szoftveres tesztelés és döntés születhet az éles üzem elindításának pontos napjáról. Addig a tesztelők továbbra is használhatják a zöld bringákat és megoszthatják velünk észrevételeiket a MOL Bubi honlapján.

A MOL Bubi mind az 1100 kerékpárja rendelkezésre áll, a folyamatosan érkező visszajelzések és kérdőívek alapján már elvégeztük a váltók beállításának finomhangolását is. Látszik, hogy a bringák és a gyűjtőállomások jól működnek, a tesztelők megszerették a rendszert és elégedettek vele. Erre utal az az adat is, hogy a nyilvános próbaüzem kétezer résztvevője már naponta 3000-nél is többször használja a közbringarendszert. A fizetési funkciók tökéletes beüzemelése után rövidesen mindenki számára elérhető lesz a MOL Bubi, Budapest egyik legjelentősebb kerékpáros fejlesztése.”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.