Juhász kétes tanácsadója

Juhász Péter együtt–PM-es polgármesterjelölt kampányának egyik szervezője az a Hajnal Zsolt, akinek cége érintett volt a Hagyó-ügyben.

Bákonyi Ádám
2014. 09. 25. 4:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem tud kilépni a kétes hírű személyek és cégek árnyékából Juhász Péter. Az Együtt–PM Szövetség ötödik kerületi polgármesterjelöltje kampányának egyik szervezője és kiadványainak készítője Hajnal Zsolt, a Relatív Reklámügynökség Kft. ügyvezetője – értesült lapunk. Hajnal cégei 2004 óta százmilliós nagyságrendben dolgoztak a szocialista pártnak, illetve a balliberális kormányoknak.

A Leo Burnett reklámügynökség például 2004 végéig 750 millió forintért végzett kommunikációs tanácsadást a kormánynak, és az MSZP-kampány vizuális megjelenésének is ez a Hajnal által vezetett cég volt a felelőse. A Miniszterelnöki Hivatal egykori kommunikációs központja tárgyalásos eljáráson választotta ki az ügynökséget, akkor a hivatal helyettes államtitkáraként Braun Róbert töltötte be a bírálóbizottság elnöki tisztségét. A Relatív Reklámügynökség 2008-ban 175 millió forintos megbízást kapott, hogy népszerűsítse az Új Magyarország lakásfelújítási programot. A társaság ekkor már a BKV botrányos szerződéseinek is egyik érintettje volt. A közlekedési cégtől arra kaptak megbízást, hogy 10 millió forintért kezeljék a társaság válságkommunikációját.

A BKV Zrt.-vel egykor szerződő cégek vezetőit 2013 márciusában hallgatták meg tanúként a Hagyó Miklós és társai ellen folyó per tárgyalásán a Kecskeméti Törvényszéken. Az MTI tudósítása szerint a vádban szereplő egyik cég, a Relatív Reklámügynökség ügyvezetője tanúkénti meghallgatásán az ügyész kérdésére elmondta: cége kereste meg a BKV Zrt.-t, ahol elsősorban Regőczi Miklóssal tartotta a kapcsolatot. Hagyó Miklós elsőrendű vádlottként beszámolt arról, hogy a Relatív Reklámügynökség dolgozott az MSZP 2006-os országgyűlési kampányában is. A volt szocialista főpolgármester-helyettes hangsúlyozta: a jelöltek azokhoz a cégekhez fordulhattak segítségért a kampány idején, amelyeket a párt kiválasztott. A vádiratban további öt, a közlekedési vállalat és a Relatív Reklámügynökség közötti kommunikációs szerződés szerepel. A hat szerződésért csaknem 30 millió forintot fizetett ki a BKV.

Ismeretes: Juhász Péter az elmúlt napokban volt cégei miatt is magyarázkodni kényszerült. Kezdetben perrel fenyegetett, és hazugságnak nevezte a róla korábban megjelenteket, amelyek arról szóltak, hogy régebben szerepet vállalt olyan cégekben, amelyek később nagy köztartozást hagytak maguk után, illetve felszámolták azokat. Később Juhász lapunknak elismerte: voltak ilyen cégei, más vállalkozásaival pedig könyvelője tanácsára megvárta, hogy azokat az adóhatóság szüntesse meg, mert így „olcsóbb volt”. A Pestisrácok.hu az ügy kapcsán elemezte a mérlegadatokat, amely szerint összesen több mint hétmillió forint adótartozással mentek csődbe és fantomizálódtak azok a vállalkozások, amelyeket Juhász vezetett az utóbbi években.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.