Most már tuti lesznek új trolik Pesten

Aláírták a beszerzésről szóló szerződést pénteken Budapesten, az első új trolik júniusban állhatnak forgalomba.

BuL
2014. 11. 14. 14:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szállítási szerződést Szeneczey Balázs városfejlesztési főpolgármester-helyettes jelenlétében írta alá Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója Karel Majer, a Skoda Electric igazgatóságának tagja és Tomasz Wozniak, a Solaris Bus & Coach kereskedelmi vezetője.

Szeneczey Balázs az aláírást megelőzően elmondta: a Solaris-Skoda konzorcium nyerte a fővárosi trolibusz-beszerzési tendert. A 18 milliárd forint összértékű közbeszerzés 108 új trolibusz vásárlására ad lehetőséget, ebből jövőre 24 érkezik a fővárosba nettó négymilliárd forintért. Ezek a belvárosi, illetve a zuglói vonalakon állnak majd forgalomba.

Ha a szükséges források rendelkezésre állnak, akkor további 84 trolibuszt szerezhetnek be – tette hozzá.

Szeneczey Balázs azt mondta, a járműbeszerzésnek köszönhetően véget ér a „retro korszak”, hiszen megkezdődik a legöregebb, huszonöt éves, elavult, kényelmetlen járművek selejtezése. Az új trolibuszok közül 14 szóló, 10 csuklós lesz. Az alacsonypadlós, légkondicionált járművek négy kilométeres folyamatos felsővezeték nélküli közlekedésre is alkalmasak – közölte.

Emlékeztetett arra is, hogy a szerződéskötés egy hosszadalmas közbeszerzési folyamat eredményeként vált lehetővé. Mint mondta, a szerződéskötés csúszása a Közbeszerzési Döntőbizottság hibája.

Szavai szerint új csuklós trolibuszt 18-20 éve nem vásárolt a főváros. A jelenlegi járműbeszerzés biztosítja a budapesti trolibuszhálózat középtávú működését – mondta Szeneczey Balázs.

Kijelentette: Budapest vezetése elkötelezett a környezetbarát és gyors, kötöttpályás közlekedés mellett. Ebben látjuk a fővárosi közlekedés jövőjét – tette hozzá.

Vitézy Dávid kiemelte: a késedelem nem a főváros és nem a BKK hibájából történt. Az elnyert európai uniós forrásokat fel fogják használni, abból semmit nem veszítenek el – tette hozzá.

Szólt arról is, hogy Budapesten is gondolkodnak azon, hogy az elektromos buszok irányába lépjenek tovább. Az első, részben elektromos meghajtású buszflotta most érkezik a fővárosba – mondta Vitézy Dávid, megjegyezve, hogy ez még inkább kezdeti kísérletezés. Ugyanakkor azt is mondta, hogy Budapest már most is élen jár az elektromobilitás területén.

A trolibeszerzés projektje többször is megcsúszott: először érvényes ajánlat híján kellett érvénytelenné nyilvánítani a közbeszerzési eljárást, a második próbálkozásnál pedig a Közbeszerzési Döntőbizottság semmisítette meg az eredményt. Ezt az ügyet a BKK bíróságra vitte, ott megsemmisítették a bizottság határozatát, de ez még nem emelkedett jogerőre. Ezzel párhuzamosan a BKK új tendert indított, ennek nyertese lett a Solaris-Skoda konzorcium.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.