Orbán Viktor: Az Audi és Győr „nyerő páros”

Magyarország ma már elképzelhetetlen az Audi nélkül – mondta a miniszterelnök.

TK
2014. 11. 05. 12:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Utalva arra, hogy a német konszernnek 1986 óta van magyar beszállítója, kijelentette, a társaság már idejekorán, egyik első német cégként meglátta, hogy „Magyarországban és a magyar emberekben sokkal több van annál, mint amire a kommunizmus akkor kárhoztatott minket”, s az Audi nem kivinni akarta a magyar tudást és tehetséget, hanem megértette, hogy „mi, magyarok, a hazánkban tudunk és akarunk kiváló teljesítményt nyújtani”.

Orbán Viktor kiemelte: a világ egyik legsikeresebb autógyárában a munka dandárját magyar emberek végzik, közel negyedszázadon keresztül részt véve a magyar ipar tekintélyének visszaállításában, bizonyítva, hogy az ország érdemes a bizalomra. A miniszterelnök megjegyezte, az Audi és Győr „nyerő páros” az autóiparban és a kézilabdában is.

A magyarországi járműgyártás árbevétele 4000 milliárd forint volt az idei év első hét hónapjában, 29,4 százalékkal több, mint a múlt év azonos időszakában. „Az autóipar a magyar gazdaság növekedésének zászlóshajója” – jelentette ki Szijjártó Péter.

 

Magyarországon 2013 a járműgyártásban is fordulatot hozott, egy év alatt 32 százalékkal bővült az ágazat, kétezer új munkahelyet hozott létre – mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter.

Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának első embere az eseményen arról beszélt: pár hetente mutatnak be újabb modelleket, hiszen a konszern most tart modelloffenzívája második fokozatának kellős közepén; 2017 végéig félszáznál is több új modellt mutatnak be. Megemlítette: a Roadster bemutatásával stratégiai óriásprojekt készült el, hiszen a tavaly nyáron átadott győri járműgyárban kiteljesítették a TT-családot.

A fejlődés mértékét érzékeltetve pedig arról beszélt, 1993-ban 35, ma több mint 550 focipályányi területet foglal el a gyár, az akkori, 200-nál kevesebb munkavállalói létszám mára több mint 11 ezerre, a kezdeti 17 ezres évi legyártott motorszám pedig a 110-szeresére nőtt. Hozzátette, hogy ezen túl évente 160 ezer autót is készítenek itt, amivel a cég a második legnagyobb magyarországi vállalat.

Thomas Faustmann, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének első embere arról beszélt: a győri üzem 21 éve apró motorgyárként indult, mára pedig a világ legnagyobbja lett, megemlítve, hogy az itt előállított értéken belül 60 százalék a hazai beszállítói arány.

„Győrben attól vagyunk erősek, hogy merünk nagyokat álmodni, tudunk együtt gondolkodni és nem félünk a kitűzött célhoz vezető úttól” – mondta Borkai Zsolt (Fidesz–KDNP), a város polgármestere, arra is kitérve, a siker kulcsa az volt, hogy itt a német tudás és precizitás találkozott a tehetséggel, a szorgalommal és a magyar emberek kreativitásával.

Az MTI érdeklődésére a társaság október végén, a gyártás hivatalos indulási időpontjának nyilvánosságra hozatalakor nem közölte, pontosan hány autó gyártásával számolnak ebből a modellből, arra azonban emlékeztettek, hogy három műszakban, teljes kapacitással működik a győri járműgyár, amelyben a tavalyi, 40 ezer feletti mennyiség többszörösét állítják elő az idén.

Márciusban, az Audi Hungaria Motor Kft. éves eredménybejelentő sajtótájékoztatóján Thomas Faustmann, a társaság ügyvezetésének elnöke azt közölte, hogy a tavalyi 42 851-hez képest megháromszorozza gyártását a győri székhelyű cég.

Mint akkor elmondta: a TT Coupe harmadik generációja mellett újabb modell győri gyártásával is számolnak. Elmondta: „nagyon sokáig már nem lehet várni” a TT Roadster bevezetésével. Augusztus közepétől három műszakos termelésre állt át az Audi győri járműgyára; a lépés okaként a prémiummodellek iránti magas keresletet említették.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.