Utalva arra, hogy a német konszernnek 1986 óta van magyar beszállítója, kijelentette, a társaság már idejekorán, egyik első német cégként meglátta, hogy „Magyarországban és a magyar emberekben sokkal több van annál, mint amire a kommunizmus akkor kárhoztatott minket”, s az Audi nem kivinni akarta a magyar tudást és tehetséget, hanem megértette, hogy „mi, magyarok, a hazánkban tudunk és akarunk kiváló teljesítményt nyújtani”.
Orbán Viktor kiemelte: a világ egyik legsikeresebb autógyárában a munka dandárját magyar emberek végzik, közel negyedszázadon keresztül részt véve a magyar ipar tekintélyének visszaállításában, bizonyítva, hogy az ország érdemes a bizalomra. A miniszterelnök megjegyezte, az Audi és Győr „nyerő páros” az autóiparban és a kézilabdában is.
A magyarországi járműgyártás árbevétele 4000 milliárd forint volt az idei év első hét hónapjában, 29,4 százalékkal több, mint a múlt év azonos időszakában. „Az autóipar a magyar gazdaság növekedésének zászlóshajója” – jelentette ki Szijjártó Péter.
Magyarországon 2013 a járműgyártásban is fordulatot hozott, egy év alatt 32 százalékkal bővült az ágazat, kétezer új munkahelyet hozott létre – mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter.
Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának első embere az eseményen arról beszélt: pár hetente mutatnak be újabb modelleket, hiszen a konszern most tart modelloffenzívája második fokozatának kellős közepén; 2017 végéig félszáznál is több új modellt mutatnak be. Megemlítette: a Roadster bemutatásával stratégiai óriásprojekt készült el, hiszen a tavaly nyáron átadott győri járműgyárban kiteljesítették a TT-családot.
A fejlődés mértékét érzékeltetve pedig arról beszélt, 1993-ban 35, ma több mint 550 focipályányi területet foglal el a gyár, az akkori, 200-nál kevesebb munkavállalói létszám mára több mint 11 ezerre, a kezdeti 17 ezres évi legyártott motorszám pedig a 110-szeresére nőtt. Hozzátette, hogy ezen túl évente 160 ezer autót is készítenek itt, amivel a cég a második legnagyobb magyarországi vállalat.
Thomas Faustmann, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének első embere arról beszélt: a győri üzem 21 éve apró motorgyárként indult, mára pedig a világ legnagyobbja lett, megemlítve, hogy az itt előállított értéken belül 60 százalék a hazai beszállítói arány.
„Győrben attól vagyunk erősek, hogy merünk nagyokat álmodni, tudunk együtt gondolkodni és nem félünk a kitűzött célhoz vezető úttól” – mondta Borkai Zsolt (Fidesz–KDNP), a város polgármestere, arra is kitérve, a siker kulcsa az volt, hogy itt a német tudás és precizitás találkozott a tehetséggel, a szorgalommal és a magyar emberek kreativitásával.
Az MTI érdeklődésére a társaság október végén, a gyártás hivatalos indulási időpontjának nyilvánosságra hozatalakor nem közölte, pontosan hány autó gyártásával számolnak ebből a modellből, arra azonban emlékeztettek, hogy három műszakban, teljes kapacitással működik a győri járműgyár, amelyben a tavalyi, 40 ezer feletti mennyiség többszörösét állítják elő az idén.
Márciusban, az Audi Hungaria Motor Kft. éves eredménybejelentő sajtótájékoztatóján Thomas Faustmann, a társaság ügyvezetésének elnöke azt közölte, hogy a tavalyi 42 851-hez képest megháromszorozza gyártását a győri székhelyű cég.
Mint akkor elmondta: a TT Coupe harmadik generációja mellett újabb modell győri gyártásával is számolnak. Elmondta: „nagyon sokáig már nem lehet várni” a TT Roadster bevezetésével. Augusztus közepétől három műszakos termelésre állt át az Audi győri járműgyára; a lépés okaként a prémiummodellek iránti magas keresletet említették.