Tarlós István az útdíj tervezett bevezetése miatt a kerületi polgármesterekkel folytatott egyeztetés után azt mondta: azt kérik a kormánytól, hogy ha bevezetik az útdíjat, akkor legyen egy egyéves próbaidőszak, ezalatt mérjék a forgalmat az utakon, vizsgálják az útdíj hatásait. Ezután pedig összegezzék a tapasztalatokat, és ha kell, akkor változtassanak – fűzte hozzá.
Tarlós István azt mondta: a tizenhét fideszes kerületi polgármester többségével alakították ki az álláspontot.
Természetesnek tartja, hogy a lakosság többsége nem örül annak, hogy valamiért fizetni kell, amiért korábban nem kellett – fogalmazott. Ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy a kormánynak az útdíjjal kapcsolatos „vitánál” két fontosabb feladata is van – tette hozzá. Az egyik az, hogy 2016-ban „kötelező kényszerből” be kell vezetni a dugódíjat, és ennek nemcsak tárgyi feltételei, hanem „forgalomtechnikai következményei is vannak”, amelyeket előzetesen át kell gondolni, és a kormány most részben ezt tette. A másik pedig az, hogy a BKV-t hosszú éveken keresztül „végtelenül eladósították”, a közösségi közlekedés működésének stabil és ütemes finanszírozása huszonöt éve nincs megoldva. A kormány ehhez most a legkülönbözőbb módon keres forrásokat – fogalmazott a főpolgármester.
Tarlós István szavai szerint a kormányt meg kell dicsérni azért, mert ma úgy döntött, hogy a Pest megyei matricát bevezeti. Ennek az ára éves szinten ötezer forint lesz. A szaktárca állásfoglalását ismertetve elmondta, újdonság az eddigiekhez képest, hogy a Pest megyei matrica az M0-s körgyűrűre és az autópályák bevezető szakaszára is érvényes lesz. Budapest belterületén pedig a sztrádák nem gyorsforgalmi, hanem főútnak minősülnek, ahol a díjfizetési kötelezettség fel sem merül.
Tarlós István közölte azt is, hogy a Megyeri híd sem lesz fizetős, hiszen azt „már korábban kivették a csomagból”.
Kijelentette: határozott véleményük, hogy a közlekedési területről származó többletforrások a főváros közösségi közlekedésnek finanszírozására fordítandók. Ezt kérik a kormánytól, továbbá azt, hogy a várost elkerülő gyűrű funkcionális értelme ne csökkenjen, valamint helyezzék előtérbe a 10-es és a 11-es út között az M0-s megépítését – tette hozzá.