Több Facebook-csoportban számoltak be csütörtökön egy igen komoly problémáról, ami a BKK újonnan felállított, bérletpénztárakat helyettesítő automatáinál érte őket. Az automaták mindenkinél ugyanazt a problémát mutatták: nem adták vissza a papírpénzes visszajárót – olvasható a SzeretlekMagyarország.hu portálon.
A cikk szerint minden bejegyzés ugyanarról szól, miszerint a vásárló bedobott 5 vagy 10 ezer forintot, és a gép csak az aprópénzes visszajárót adta vissza. (A konkrét példák egyikében diákbérlet szerepel, melyért 5000 forinttal fizetett a vásárló – ami 3450 forintba kerül –, de vissza csak 50 forintot kapott, a gép 1500 forintját elnyelte.) Pontosabban elnyelte volna.
A beszámolók szerint ugyanis nem a gépek meghibásodásáról van szó, hanem arról, hogy ismeretlen személyek eltömítik azt a rést, amin a gépek a papírpénzes visszajárót adják ki, majd mikor a vásárló a pénztárakhoz reklamálni megy, kiszedik abból.
A bejegyzések alatt annyian jelezték kommentben, hogy velük is ugyanez történt, hogy az eset – a SzeretlekMagyarország.hu feltételezése szerint – valószínűleg igaz, és korántsem egyedi. Egy kommentelő például azt írta: „Hasonlóan jártunk a Nyugati 4-6-os megállóban, mi is telefonáltunk. Nekünk úgy sikerült kivenni a visszajárót, hogy kulccsal kiszedtük a papírzsepidarabokat a nyílásból, majd szintén nagyon óvatosan kulccsal ki tudtuk műteni a visszajárót.” Egy másik kommentelő szerint egyáltalán nem újdonság ez a taktika, hiszen az utcai telefonokat régóta eltömítik egyesek.
A BKK honlapján egyelőre nincsen közlemény az ügyben. Addig is javaslat: pontos összeget dobjunk a gépbe!