A főpolgármester szerint ahhoz képest, hogy korábban „nulla forintról” számoltak be a jól értesült médiumok, akár több száz milliárd uniós forint is juthat közlekedésfejlesztésre 2020-ig. Tarlós az RTL II Magyarul Balóval című péntek esti műsorában négyszáz-ötszáz milliárd forintot említett. Felidézte: a budapestiek többsége a fővárosi közlekedést tartja a legnagyobb problémának. – Huszonöt év alatt senki nem oldotta meg a tömegközlekedés működési finanszírozását. A BKV 2010 előtt 112 milliárd forint működési hitelt halmozott fel – utalt az öt évvel ezelőtti helyzetre a főpolgármester.
Megírtuk, a Fővárosi Közgyűlés már elindította azt a közbeszerzési eljárást, amelynek segítségével 60 milliárd forintnyi, állami garanciával felvehető hitelből felújíthatják a 3-as metró szerelvényeit. A teljes rekonstrukció, az alagút, a pálya, a biztonsági berendezések és a megállók felújításának a költsége a becslések szerint 150 és 200 milliárd forint között lehet.