Így fognak kinézni a 3-as metró „új” megállói

Az épületeket úgy akarják átalakítani, hogy funkcionálisan és építészetileg is korszerűvé váljanak.

MA
2015. 03. 04. 9:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BKK közleményében felidézte, hogy a nyílt és titkos eljárást a Főmterv Zrt. – Uvaterv Zrt. Konzorcium indította 2014. november 19-én, a pályaterveket 2015. január 20-áig lehetett benyújtani.

Hozzátették, hogy a megadott határidőre négy pályamű érkezett, ezek mindegyike eleget tett az előírt szabályossági követelményeknek, így kivétel nélkül érvényesek és elbírálhatók voltak. Az építészeti koncepcióknak tartalmazniuk kellett az M3-as metró egyes állomásainak rekonstrukciós terveit, a vonal esetleges északi meghosszabbításához az új felszíni állomások típusépületét, valamint a meglévő lépcsők lefedését. A pályázatokat az alábbi szempontok szerint értékelték: az állomások rekonstrukciójának építészeti minősége (funkcionalitás, városképi illeszkedés, gyalogosközlekedési útvonalak összhangja), megvalósíthatósági szempontok (műszaki adottságok, építési technológia), gazdasági szempontok (költségtakarékosság, időtálló megoldások, üzemeltetési költségek), környezettudatossági szempontok, valamint a tervek áttekinthetősége és érthetősége.

Felhívták a figyelmet arra is, hogy a bírálóbizottság előnyként értékelte az állomások közötti egységes formanyelvre törekvést, amely az építészeti összhangon túl a berendezési tárgyak és az utastájékoztatás lényeges elemeire is kiterjedt. Prioritást kaptak továbbá azok a pályamunkák, amelyeknél a meglévő felszín feletti épületek mérete – tekintettel az amúgy is sűrű beépítésre –  jelentősen nem növekedett.

A fenti szempontok figyelembevételével a bírálóbizottság értékelése alapján az Építész Stúdió Kft. pályaműve az, amelyik főbb elhatározásaiban, részletmegoldásaiban magas színvonalon teljesítette az elvárásokat, és megfelelő kiinduló alapot jelenthet a továbbtervezéshez – írják.

A közleményben kifejtik, hogy a nyertes pályázó az Arany János utcai és a Pöttyös utcai állomás terveivel bebizonyította: a meglévő épületek átalakíthatók úgy, hogy funkcionálisan és építészetileg is korszerűvé váljanak, sőt a meglévő épület továbbgondolásával a Klinikák állomáson is nagyvonalú építészeti megoldást javasolt. Magas színvonalú javaslatot készített a negyedik kerületi, Óceánárok utcai leendő állomás megépítésére is, amely a metró vonalának északi meghosszabbításával az új felszíni megállóhelyek típusépülete lesz. A leendő állomás stílusában a természetes fény és a légies kialakítás dominál – teszik hozzá.

Közölték, hogy ezek alapján a bírálóbizottság a nyertes tervezőt a pályázatot követő hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárásban ajánlattételi felhívásra javasolja. Az így kiválasztott tervező feladata lesz az M3-as metróvonal egyes állomásai felújításának engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése, valamint az engedélyezés lefolytatása. Erre várhatóan 2015 végén, 2016 elején kerülhet sor – emelték ki.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.