A BKK közleményében felidézte, hogy a nyílt és titkos eljárást a Főmterv Zrt. – Uvaterv Zrt. Konzorcium indította 2014. november 19-én, a pályaterveket 2015. január 20-áig lehetett benyújtani.
Hozzátették, hogy a megadott határidőre négy pályamű érkezett, ezek mindegyike eleget tett az előírt szabályossági követelményeknek, így kivétel nélkül érvényesek és elbírálhatók voltak. Az építészeti koncepcióknak tartalmazniuk kellett az M3-as metró egyes állomásainak rekonstrukciós terveit, a vonal esetleges északi meghosszabbításához az új felszíni állomások típusépületét, valamint a meglévő lépcsők lefedését. A pályázatokat az alábbi szempontok szerint értékelték: az állomások rekonstrukciójának építészeti minősége (funkcionalitás, városképi illeszkedés, gyalogosközlekedési útvonalak összhangja), megvalósíthatósági szempontok (műszaki adottságok, építési technológia), gazdasági szempontok (költségtakarékosság, időtálló megoldások, üzemeltetési költségek), környezettudatossági szempontok, valamint a tervek áttekinthetősége és érthetősége.
Felhívták a figyelmet arra is, hogy a bírálóbizottság előnyként értékelte az állomások közötti egységes formanyelvre törekvést, amely az építészeti összhangon túl a berendezési tárgyak és az utastájékoztatás lényeges elemeire is kiterjedt. Prioritást kaptak továbbá azok a pályamunkák, amelyeknél a meglévő felszín feletti épületek mérete – tekintettel az amúgy is sűrű beépítésre – jelentősen nem növekedett.
A fenti szempontok figyelembevételével a bírálóbizottság értékelése alapján az Építész Stúdió Kft. pályaműve az, amelyik főbb elhatározásaiban, részletmegoldásaiban magas színvonalon teljesítette az elvárásokat, és megfelelő kiinduló alapot jelenthet a továbbtervezéshez – írják.
A közleményben kifejtik, hogy a nyertes pályázó az Arany János utcai és a Pöttyös utcai állomás terveivel bebizonyította: a meglévő épületek átalakíthatók úgy, hogy funkcionálisan és építészetileg is korszerűvé váljanak, sőt a meglévő épület továbbgondolásával a Klinikák állomáson is nagyvonalú építészeti megoldást javasolt. Magas színvonalú javaslatot készített a negyedik kerületi, Óceánárok utcai leendő állomás megépítésére is, amely a metró vonalának északi meghosszabbításával az új felszíni megállóhelyek típusépülete lesz. A leendő állomás stílusában a természetes fény és a légies kialakítás dominál – teszik hozzá.
Közölték, hogy ezek alapján a bírálóbizottság a nyertes tervezőt a pályázatot követő hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárásban ajánlattételi felhívásra javasolja. Az így kiválasztott tervező feladata lesz az M3-as metróvonal egyes állomásai felújításának engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése, valamint az engedélyezés lefolytatása. Erre várhatóan 2015 végén, 2016 elején kerülhet sor – emelték ki.