Várhatóan 5,2–5,5 százalékos lesz a reklámadó – értesült lapunk. Arról ugyanakkor, hogy lesz-e nullás kulcs, továbbra is zajlik a vita a színfalak mögött. Az ügyben Rogán Antal Fidesz-frakcióvezető és Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter azon az állásponton vannak, a külön kulcs bevezetésére szükség van, hogy a kisebb cégek mentesülhessenek az adóteher megfizetése alól.
Ezt azonban nem támogatja a Varga Mihály vezette Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM). Korábban Tállai András, az NGM államtitkára nyomatékosította, hogy költségvetési szempontból 6,6 milliárd forint az idei reklámadó-bevételi előirányzat. Erre a büdzsének szerinte szüksége van, ezért olyan megoldást kell keresnie a kormánynak, hogy ez teljesíthető legyen. Amennyiben a nullás kulcsot mégis bevezetik, a jogalkotók valószínűleg az 50 és 100 milliós éves bevételi sávban húzzák meg a határt. Végeleges döntést a tervek szerint április 8-i ülésén hoz a kormány.
Az Európai Bizottság (EB) nemrég indított részletes és mélyreható vizsgálatot a tavaly nyáron bevezetett reklámadó ügyében. Az EB arra akar fényt deríteni, hogy a reklámadó hatályos szabályozása összhangban áll-e az állami támogatásra vonatkozó uniós szabályokkal. Azt gyanítják ugyanis, hogy a 0-tól 50 százalékig terjedő progresszív adókulcs szelektív, tisztességtelen versenyelőnyt teremthet bizonyos vállalatoknak. A vizsgálat indításával egy időben a brüsszeli testület, úgynevezett felfüggesztő rendelkezés formájában a vizsgálat lezárultáig meg is tiltotta a progresszív adókulcs alkalmazását. A kormány már korábban közölte, hogy változtatnának az adóteher mértékén. A reklámadó legnagyobb befizetője jelenleg az RTL lenne.