Öt százalék fölött lehet a reklámadó

Nincs megegyezés arról, hogy az adónem egy- vagy kétsávos lesz-e.

Győr Ágnes
2015. 03. 25. 5:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Várhatóan 5,2–5,5 százalékos lesz a reklámadó – értesült lapunk. Arról ugyanakkor, hogy lesz-e nullás kulcs, továbbra is zajlik a vita a színfalak mögött. Az ügyben Rogán Antal Fidesz-frakcióvezető és Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter azon az állásponton vannak, a külön kulcs bevezetésére szükség van, hogy a kisebb cégek mentesülhessenek az adóteher megfizetése alól.

Ezt azonban nem támogatja a Varga Mihály vezette Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM). Korábban Tállai András, az NGM államtitkára nyomatékosította, hogy költségvetési szempontból 6,6 milliárd forint az idei reklámadó-bevételi előirányzat. Erre a büdzsének szerinte szüksége van, ezért olyan megoldást kell keresnie a kormánynak, hogy ez teljesíthető legyen. Amennyiben a nullás kulcsot mégis bevezetik, a jogalkotók valószínűleg az 50 és 100 milliós éves bevételi sávban húzzák meg a határt. Végeleges döntést a tervek szerint április 8-i ülésén hoz a kormány.

Az Európai Bizottság (EB) nemrég indított részletes és mélyreható vizsgálatot a tavaly nyáron bevezetett reklámadó ügyében. Az EB arra akar fényt deríteni, hogy a reklámadó hatályos szabályozása összhangban áll-e az állami támogatásra vonatkozó uniós szabályokkal. Azt gyanítják ugyanis, hogy a 0-tól 50 százalékig terjedő progresszív adókulcs szelektív, tisztességtelen versenyelőnyt teremthet bizonyos vállalatoknak. A vizsgálat indításával egy időben a brüsszeli testület, úgynevezett felfüggesztő rendelkezés formájában a vizsgálat lezárultáig meg is tiltotta a progresszív adókulcs alkalmazását. A kormány már korábban közölte, hogy változtatnának az adóteher mértékén. A reklámadó legnagyobb befizetője jelenleg az RTL lenne.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.