Zaránd György, a társaság vezérigazgatója elmondta, hogy a MÁV-Start azt követően vásárolta meg a kocsikat, hogy az ÖBB áttért a 160-200 kilométeres óránkénti sebességre képes kocsik használatára. Az első 10 kocsit már felújították a szolnoki járműjavítóban, így módosítottak a belső elrendezésen, kicserélték az ablakokat, továbbá a MÁV-Start színeire festették át a szerelvényeket – ismertette.
A felújított kocsik állomáshelye Miskolc lesz, innen közlekednek Sátoraljaújhelyre, illetve Nyíregyháza–Debrecen irányába. A térség régi vasúti kocsijainak lecserélését méltatta a tájékoztatón Hörcsik Richárd, a terület fideszes országgyűlési képviselője, valamint Kriza Ákos (Fidesz–KDNP) miskolci polgármester is.
Az államtitkár elmondta, hogy az elmúlt években 115 milliárd forintból újult meg a vasút, de a közeljövőben erre a célra kevesebb forrás jut. A tervek között szerepel – egyebek mellett – a Budapest–Belgrád vasút felújítása.
Zaránd György kifejtette, hogy Székesfehérvárra a felújított pályán 39 perc alatt ér le a vonat, és ha a Balaton déli partján is elkészül a felújítás, Siófokot 1 óra 10 perc alatt lehet elérni. Arról is beszámolt, hogy az 55 kocsiból 6 darab vezérlőkocsi lesz, amelyekbe könnyen szállhatnak be mozgáskorlátozottak, illetve azokkal kerékpárt is szállítanak.
Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a vasút komplex felújítását mutatta be a tájékoztatón. Ebbe beletartozik a vasúti pálya és az állomások felújítása, az új járművek beszerzése, illetve a meglévők felújítása. Az egyéb jellegű fejlesztések körébe pedig a vonatok és a vasútállomások wifivel való ellátása, illetve a vonatinformációk okostelefonra továbbítása tartozik.