A Fidesz elveszítette szimpatizánsainak egyharmadát

Kétéves mélypontra került a kormányoldalba vetett bizalom – derül ki a HVG-ben csütörtökön megjelenő Medián-kutatás előzeteséből.

BuL
2015. 04. 08. 18:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint a Medián-kutatás összefoglalójában a HVG.hu-n olvasható, a Fidesz támogatóinak aránya februárról márciusra 3 százalékponttal, 27-ről 24 százalékra csökkent a teljes népesség körében; ez azt jelenti, hogy mostanra a kormánypárt az egy évvel ezelőtti 36 százalékos támogatottságának a harmadát elveszítette. A Fidesz február óta bekövetkezett népszerűségvesztéséből az ellenzéki pártok – a lassan növekedő DK kivételével – egyelőre nem tudtak számottevő tőkét kovácsolni. Ugyanakkor a pártpreferenciával nem rendelkezők aránya legutóbb éppen két éve, 2013 márciusában volt olyan magas, mint most (37 százalék).

A kormány munkájával való elégedettség is kétéves mélypontra került: az emberek mindössze 29 százaléka gondolja úgy, hogy a kormány eddig jó teljesítményt nyújtott, szemben azzal a 68 százalékkal, akik rossznak minősítették az Orbán-kabinet munkáját. Még a Fidesz jelenlegi támogatói közül is csaknem minden hatodik (15 százalék) kritikusan szemléli a kormány tevékenységét.

A Fidesz jelenlegi táborának döntő többségét a kitartó hívek adják: a párt mostani támogatóinak 92 százaléka (emlékei szerint) a tavalyi választáson is a Fideszre szavazott. Ennek ellenpéldája a Jobbik: mostani szimpatizánsainak közel ötödrésze azt állítja, hogy tavaly tavasszal még a Fideszre szavazott, és azóta pártolt át a radikálisokhoz.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.