Szabó-Bisztricz Anett, a Fejér Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője elmondta, hogy a másik utast a mentők kórházba vitték. Tájékoztatása szerint a repülőgépből a sérülteket a székesfehérvári tűzoltók szabadították ki. A járműből szivárgott az üzemanyag, de tűz nem keletkezett, mert az üzemanyagot a talaj elnyelte.
Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője elmondta, hogy a riasztást követően a balatonfüredi és a budaörsi mentőhelikopter, valamint Székesfehérvárról egy esetkocsi is a baleset helyszínére érkezett. A baleset áldozatát, egy hatvan év körüli férfit élettelen állapotban találták, szakszerű újraélesztése nem hozott eredményt.
Társa, egy 55 év körüli férfi eszméletlen volt a mentők kiérkezésekor. Életmentő beavatkozást végeztek rajta: lélegeztető gépre tették, mellkasi folyadékelvezető csövet helyzetek be és infúzióra kötötték. Ezt követően az egyik mentőhelikopter a székesfehérvári kórházba vitte.
Győrfi Pál elmondta, hogy a férfi többszörösen súlyos, életveszélyes állapotba került, mivel koponya- és csonttörései, mellkasi sérülései, illetve belső vérzése van.
A Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) szerint az első információk arra utalnak, hogy oktatórepülést hajthattak végre a lezuhant repülőgéppel. Bajkó Erika, a szervezet szóvivője azt mondta, az esetnek volt egy szemtanúja is, őt később részletesebben is kikérdezik. Hozzátette: a gépen volt mentőernyő, használták és működött is, de a kis magasság miatt nem tudta megakadályozni a tragédiát.
A kétüléses TL–2000 Sting S4-es gépeket Csehországban tervezték, 1997-ben kezdték gyártani, azóta több mint 150-et adtak el belőle. A kompozit anyagokból készült egymotoros gép csaknem 7 méter hosszú, 2,1 méter magas, szárnyfesztávolsága 9,2 méter, súlya 450 kilogramm. A soros, négyhengeres Rotax motor 255 kilométer per órás (138 csomós) sebességre gyorsítja a gépet, utazósebessége 220 kilométer per óra, hatótávolsága ezer kilométer.