NGM: Az elégedetlen ügyfelek először a bankjukhoz forduljanak

Ingyenes bíróságon kívüli vitarendezési eljárást biztosítanak, ha a hibák „beazonosíthatóak”.

2015. 05. 08. 20:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Pénzügyi Békéltető Testület ingyenes bíróságon kívüli vitarendezési eljárást biztosít, ha a hibák „beazonosíthatóak”, azokat gyorsan, egészen biztosan, korrigálják majd – fűzte hozzá.

Ha ott sem kielégítő a megoldás az ügyfélnek, akkor marad a bírósági út – tette hozzá. „Nagyon bízom benne, hogy a Pénzügyi Békéltető Testületben a viták túlnyomó többségét el lehet rendezni” – mondta az NGM helyettes államtitkára.

Arra a műsorvezetői felvetésre, hogy mi történik, ha egy nagy bank, például egy svájcifrank-hitel esetében a törvényben szereplő 256 forintos árfolyam helyett ennél magasabb, 288 forinton számolja át a hitelt, kijelentette: „ha ez így történt, ez egy hihetetlenül súlyos hiba és törvénysértő”.

Ha egy banknál esetleg a fogyasztók széles tömegeit érintő téves számítások derülnének ki, az nagyon-nagyon súlyos szankciókkal járna, ez a banknak sok száz millió forintjába kerülhetne – tette hozzá Balogh László.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.