NGM: Az elégedetlen ügyfelek először a bankjukhoz forduljanak

Ingyenes bíróságon kívüli vitarendezési eljárást biztosítanak, ha a hibák „beazonosíthatóak”.

2015. 05. 08. 20:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Pénzügyi Békéltető Testület ingyenes bíróságon kívüli vitarendezési eljárást biztosít, ha a hibák „beazonosíthatóak”, azokat gyorsan, egészen biztosan, korrigálják majd – fűzte hozzá.

Ha ott sem kielégítő a megoldás az ügyfélnek, akkor marad a bírósági út – tette hozzá. „Nagyon bízom benne, hogy a Pénzügyi Békéltető Testületben a viták túlnyomó többségét el lehet rendezni” – mondta az NGM helyettes államtitkára.

Arra a műsorvezetői felvetésre, hogy mi történik, ha egy nagy bank, például egy svájcifrank-hitel esetében a törvényben szereplő 256 forintos árfolyam helyett ennél magasabb, 288 forinton számolja át a hitelt, kijelentette: „ha ez így történt, ez egy hihetetlenül súlyos hiba és törvénysértő”.

Ha egy banknál esetleg a fogyasztók széles tömegeit érintő téves számítások derülnének ki, az nagyon-nagyon súlyos szankciókkal járna, ez a banknak sok száz millió forintjába kerülhetne – tette hozzá Balogh László.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.