Rájöttek: nem ilyenkor kell feltúrni az M7-est

Elhalasztják augusztus 24-ig a sávszűkítéssel járó felújítási munkát az M7-es autópálya fővárosi bevezető szakaszán.

MTI
2015. 08. 07. 7:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Marczin Bence tájékoztatása szerint Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára csütörtök este döntött így, a hőségriadó miatt.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkársága pénteken kora reggel arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a szaktárca az M3-as és M5-ös autópályákon megkezdett vagy a közeljövőben indítani tervezett munkálatokra is időbeli korlátozást rendelt el.

Az M7-esen az elválasztósávok felújítása csütörtökön kezdődött, az autópálya Budapest felé vezető oldalán, a 18-as és a 12-es kilométerszelvények között.

Rogán Antal, a Fidesz országgyűlési frakcióvezetője csütörtökön kérte a Magyar Közút vezetőjétől, hogy oldják fel a sávszűkítést és csak augusztus 20. után folytassák a munkálatokat.

Forgalomterelés az M7-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, a 18-as és a 12-es kilométerszelvények között, az érdi csomóponttól az M1/M7-es autópálya közös szakaszán lesz.

A pénteki közlemény arról tájékoztat, hogy Tasó László utasítása szerint az M3-as autópályán a meghosszabbított hőségriadó időtartama alatt, augusztus 11-e éjfélig kizárólag este 20 és hajnali 4 óra között dolgozhatnak a kivitelezők. Az M5-ös autópályán legkorábban augusztus 12-én 0 órától szervezhető munkavégzés.

A közlemény megerősíti, hogy az M7 autópályán megkezdett munkákat az államtitkár a balatoni idegenforgalmi főszezon végéig, augusztus 24-én 0 óráig leállíttatta.

A minisztérium közleményében emlékeztetett, hogy a Magyar Közút az Érj haza biztonságban! országos program részeként összesen 36 kilométeren végez közlekedésbiztonsági fejlesztéseket az M3, M5 és M7 autópályák legforgalmasabb szakaszain. Az ideiglenes forgalomkorlátozásokkal járó beavatkozások – mint például beton terelőfal és a hozzá kapcsolódó fényvédelem, acél szalagkorlát telepítése az elválasztósávban – eredményeként jelentősen csökken a pályaelhagyásos balesetek száma, a frontális ütközések kockázata.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.