Vasutak biztosítóberendezés nélkül

Több ezer kilométernyi vonalon nincs a rendszer kiépítve. Három gyanúsítottja van már az augusztusi balesetnek.

Sütő Dániel
2015. 09. 12. 5:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyar Államvasutak (MÁV) Zrt. Kommunikációs Igazgatósága lapunkat arról tájékoztatta, hogy a vasúttársaság vizsgálata és a kárfelmérés is még folyamatban van. Így egyelőre nem tudni bővebbet arról, hogy mekkora kár keletkezett a két motorvonat ütközésekor. A két vonat útvonalának eredetileg Nógrádkövesd megállónál kellett volna kereszteznie egymást, az Aszódról Balassagyarmat irányába közlekedő szerelvény azonban 18 perc késésben volt. Így Acsa-Erdőkürtnél keresztezték volna egymás útját a járatok, és az elsőként az állomásra érő vonatnak be kellett volna várnia a másikat. Ám az Aszódról Balassagyarmatra tartó vonat továbbhaladt, majd nyílt pályán szembekerült és összeütközött a másik szerelvénnyel.

A MÁV Zrt. megkeresésünkre közölte: ennek a vonatnak a vezetőjét és a vezető jegyvizsgálóját a vizsgálat és a munkáltatói eljárás lezárásáig a munkavégzés alól felfüggesztették. A baleset vizsgálatának megkezdését követően már aznap, augusztus 16-án tudni lehetett, hogy az említett Aszód– Balassagyarmat vonalon, Acsa-Erdőkürt és Nógrádkövesd megállók között nincsen biztosítóberendezés, sőt az is kiderült, hogy Acsa-Erdőkürt állomáson nincs forgalmi szolgálat, ezért nem volt olyan személyzet sem, amely észlelte volna, hogy az egyik vonat hamarabb indult el. Rákérdeztünk a MÁV-nál, hogy az országban még hány helyen nincsen biztosítóberendezés. Megkeresésünkre azt közölték, hogy összesen „3710 kilométeren nincs ellenmenet-biztosítás kiépítve”, egyúttal hozzátették, hogy „ezek jellemzően a kisebb forgalmú mellékvonalak”. A MÁV Kommunikációs Igazgatósága lapunknak küldött válaszában azt is leírta, hogy a tervek szerint az akár több hónapot igénylő javítás után visszaállítják a forgalomba a járműveket.

Az MTI az M1 aktuális csatorna híradójára hivatkozva augusztus 18-án arról számolt be, hogy a rendőrség a baleset napján, még a kórházban gyanúsítottként hallgatta ki az Aszódról induló vonat vezetőjét. A Nógrád Megyei Rendőr-főkapitányság (NMRFK) lapunk megkeresésére arról számolt be, hogy közlekedésrendészeti osztályuk vasúti közlekedés tömegszerencsétlenséget okozó gondatlan veszélyeztetése miatt elrendelt nyomozás során vizsgálja a baleset körülményeit. Megtudtuk, most már nem egy, hanem három gyanúsítottja van az ügynek.

„A jelenleg rendelkezésre álló adatok alapján a balesetben összesen 26 személy sérült meg, ebből 3 személy súlyos, további 23 pedig könnyű sérülést szenvedett” – tájékoztatta a Magyar Nemzetet Nágel Tamás százados, az NMRFK sajtóreferense. Hozzátette: a nyomozás során igazságügyi műszaki szakértőt is kirendeltek. Hogy a gyanúsítottak pontosan kik, és hogy milyen munkát is végeztek a vasútnál, arról az információs törvényre hivatkozva a rendőrség nem tudott tájékoztatást adni.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.