Alkudozás az oroszokkal

Lehet, hogy a metrófelújítási projekt legveszélyesebb munkafolyamatát, az azbesztmentesítést kapjuk.

Velkei Tamás
2015. 10. 19. 12:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

 

Eddig mindössze egyszer végeztek ilyen típusú mentesítést a gyár történetében, ám akkor sem a cég állományával, hanem külsős céget megbízva – reagált egy, a körülményeket jól ismerő forrásunk arra a hírre, hogy az orosz metrófelújítási projekt legveszélyesebb és legkevésbé profilba vágó munkafolyamatát, az azbesztmentesítést végzik majd a Dunakeszi Járműjavító (DJJ) Kft.-nél. A közelmúltban az Index által közölt értesüléssel kapcsolatban informátorunk megemlítette: az is gond, hogy így az egykori Szovjetunióban gyártott szerelvényekből a rákkeltő anyag Magyarországra kerül, és itt is kell majd megoldani a biztonságos elhelyezését. – Azzal kérkedni tehát, hogy a metrófelújítás egy részét Dunakeszin végzik, hamis látszatot kelt, továbbá a munka is veszélyes, és a megfelelő szakembergárda sem áll rendelkezésre – összegzett forrásunk.

Korábban arról volt szó, hogy a munkálatok jelentős része zajlik majd a DJJ-nél. – Az orosz cég a felújítási munkálatok közel 25 százalékának elvégzésével a Dunakeszi Járműjavítót bízta meg, ami tízmilliárd forint körüli munkát jelent az üzemnek – nyilatkozta Tuzson Bence (Fidesz) országgyűlési képviselő a Dunakeszi Polgár című lap augusztusi számában. Az Indexnek nemrég azt mondta, hogy tudomása szerint minden rendben van a metrókocsik felújításával, igaz, valóban a dunakeszi üzemben folyna a régi szerelvények azbesztmentesítése is, de az oroszok nem csak ezt a munkát bíznák a magyar partnerre. A tervek szerint itt szedik szét a régi kocsikat, hogy azok fődarabjait kivihessék Oroszországba, majd a felújított részegységekkel együtt itt fogják összeszerelni is a vagonokat.

Informátorunk rámutat: a gyár ügyvezető igazgatója nemrégiben egy közgyűlésen azt mondta, hogy csak rajtuk múlik, mikor írják alá a szerződést, ehhez képest az jelenleg egyre távolibbnak tűnik. Hozzáfűzte, a kontraktust az oroszokkal úgy írta alá a Budapesti Közlekedési Zrt., hogy a DJJ részéről nem volt kötelező érvényű ajánlat, csak indikatív, ami szerepel éves beszámolójukban is. – Most kezdtek el alkudozni az oroszokkal, hogy mit csináljanak itthon, természetesen az oroszoknak most minden drága – állapította meg forrásunk.

Érdeklődésünkre a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. kommunikációs osztálya annyit közölt, hogy az M3-as metró felújításában a DJJ a közbeszerzésben nyertes Metrovagonmas 25 százalék alatti alvállalkozójaként vesz részt. A két cég között a műszaki és kereskedelmi tárgyalások még nem zárultak le, így azok tartalmáról nem tudnak bővebb információval szolgálni. Kérdeztük a gyár ügyvezető igazgatóját is, aki későbbre ígért választ.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.