Alkudozás az oroszokkal

Lehet, hogy a metrófelújítási projekt legveszélyesebb munkafolyamatát, az azbesztmentesítést kapjuk.

Velkei Tamás
2015. 10. 19. 12:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

 

Eddig mindössze egyszer végeztek ilyen típusú mentesítést a gyár történetében, ám akkor sem a cég állományával, hanem külsős céget megbízva – reagált egy, a körülményeket jól ismerő forrásunk arra a hírre, hogy az orosz metrófelújítási projekt legveszélyesebb és legkevésbé profilba vágó munkafolyamatát, az azbesztmentesítést végzik majd a Dunakeszi Járműjavító (DJJ) Kft.-nél. A közelmúltban az Index által közölt értesüléssel kapcsolatban informátorunk megemlítette: az is gond, hogy így az egykori Szovjetunióban gyártott szerelvényekből a rákkeltő anyag Magyarországra kerül, és itt is kell majd megoldani a biztonságos elhelyezését. – Azzal kérkedni tehát, hogy a metrófelújítás egy részét Dunakeszin végzik, hamis látszatot kelt, továbbá a munka is veszélyes, és a megfelelő szakembergárda sem áll rendelkezésre – összegzett forrásunk.

Korábban arról volt szó, hogy a munkálatok jelentős része zajlik majd a DJJ-nél. – Az orosz cég a felújítási munkálatok közel 25 százalékának elvégzésével a Dunakeszi Járműjavítót bízta meg, ami tízmilliárd forint körüli munkát jelent az üzemnek – nyilatkozta Tuzson Bence (Fidesz) országgyűlési képviselő a Dunakeszi Polgár című lap augusztusi számában. Az Indexnek nemrég azt mondta, hogy tudomása szerint minden rendben van a metrókocsik felújításával, igaz, valóban a dunakeszi üzemben folyna a régi szerelvények azbesztmentesítése is, de az oroszok nem csak ezt a munkát bíznák a magyar partnerre. A tervek szerint itt szedik szét a régi kocsikat, hogy azok fődarabjait kivihessék Oroszországba, majd a felújított részegységekkel együtt itt fogják összeszerelni is a vagonokat.

Informátorunk rámutat: a gyár ügyvezető igazgatója nemrégiben egy közgyűlésen azt mondta, hogy csak rajtuk múlik, mikor írják alá a szerződést, ehhez képest az jelenleg egyre távolibbnak tűnik. Hozzáfűzte, a kontraktust az oroszokkal úgy írta alá a Budapesti Közlekedési Zrt., hogy a DJJ részéről nem volt kötelező érvényű ajánlat, csak indikatív, ami szerepel éves beszámolójukban is. – Most kezdtek el alkudozni az oroszokkal, hogy mit csináljanak itthon, természetesen az oroszoknak most minden drága – állapította meg forrásunk.

Érdeklődésünkre a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. kommunikációs osztálya annyit közölt, hogy az M3-as metró felújításában a DJJ a közbeszerzésben nyertes Metrovagonmas 25 százalék alatti alvállalkozójaként vesz részt. A két cég között a műszaki és kereskedelmi tárgyalások még nem zárultak le, így azok tartalmáról nem tudnak bővebb információval szolgálni. Kérdeztük a gyár ügyvezető igazgatóját is, aki későbbre ígért választ.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.