A MÁV egykori legendás főépítésze, Pfaff Ferenc tervei alapján 1900-ban emelt, 168 méter hosszú és több mint 5 ezer négyzetméteres műemléki ingatlan rekonstrukciója a szerkezeti, épületgépészeti, homlokzati munkák elvégzése mellett magában foglalta az utasterek, a jegypénztárak, a mosdók, az irodák, az ügyfélközpont, valamint a tájékoztató-információs rendszer mai szolgáltatási, üzletpolitikai követelmények mentén történő modernizációját is.
Az épület Posta szárnyában kormányablakot alakítottak ki az utasok a pécsi járásban élők minél magasabb szintű kiszolgálására.
Csizi Péter pécsi fideszes országgyűlési képviselő az eseményen hangsúlyozta: a vasútállomás épülete a város kapuja, ahol a vasúton érkező látogatók az első benyomásaikat szerzik.
Hiába van a város felújítva, szépek a szállodái, kedvesek a lakói, ha az a hely, ahova valaki megérkezik, nem azt a színvonalat képviseli, amit a város egésze – mondta a politikus.
Úgy vélte, éppen ezért sajnálatos, hogy az előző, szocialista kormányok idején elmaradt az akkor Európa Kulturális Fővárosa (EKF) programra készülő Pécs vasútállomásának felújítása.
Csizi Péter kiemelte: a vasútállomás Pécs azon korszakának emléke, amikor a város naggyá, sikeressé vált, amikor onnan Zsolnay-kerámiákat, a közelben bányászott feketeszenet, uránt szállítottak.
Girán János, Pécs fideszes alpolgármestere arról szólt, hogy a beruházással a város egyik emblematikus kulturális öröksége nyerte vissza egykori pompáját, az az épület, amelynek kiemelt jelentősége van a helyi gazdaság fejlesztése érdekében megfogalmazott Pécs 2020 elnevezésű programban annak okán, hogy az abban leírt elképzelések meghatározó részben a turizmushoz kapcsolódnak.
Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: a cég fontos feladatának, sőt, kötelességének tartotta, hogy megújítsa az építésekor a modernizációt, a fejlődést jelképező, az elmúlt évekre azonban elavulttá váló pécsi vasútállomás épületét.
A MÁV állomásfejlesztési és integrált ügyfélszolgálati fejlesztési programja keretében nemcsak egykori pompáját, hanem egykori funkcióját is visszanyerte az állomás: ma úgy képviseli a modernizációt, vált alkalmassá a modern használatra, hogy sikerült megőrizni régi értékeit – fogalmazott.