Tavaszig várniuk kell az új villamosokra a budapestieknek

Eddig 34,7 milliárd forint értékben hívtak le új villamosokat, a jövő év végéig 47 érkezik.

MTI
2015. 11. 06. 12:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes a pénteki bemutatón elmondta, hogy az új, spanyol gyártmányú villamos a világon a leghosszabb, 86 ülőhelyes, és egyszerre 345 ember utazhat rajta.

Eddig 34,7 milliárd forint értékben hívtak le új villamosokat, a jövő év végéig 47 érkezik Budapestre – közölte.

Szeneczey Balázs szólt arról, hogy a főváros villamos- és trolibusz-közlekedése a forgalmát tekintve egyedülálló, hiszen évente több mint 400 millió utast szállít. Az elmúlt években sokat tettek azért, hogy modern, alacsonypadlós, légkondicionált tömegközlekedési járművekkel utazhassanak az emberek – tette hozzá.

Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója elmondta, egy szimulátor szolgálja azt, hogy a villamosvezetők felkészüljenek az 56 méteres járművek biztonságos vezetésére. Valós környezetet szimulálva, kockázatmentesen tudják bejárni a villamosvonalat a vezetők a szimulátor segítségével. Ez lehetővé teszi azt is, hogy baleseti és vészhelyzeteket tudjanak modellezni.

Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója szólt arról, hogy az első villamos 128 évvel ezelőtt, 1887. november 28-án kezdett közlekedni Budapesten. Az a jármű öt és fél méteres volt, a most bemutatott CAF-villamos hossza ennek tízszerese. Annak idején a villamos egy kilométeres hosszon közlekedett, az 56 méteres CAF-villamosok 16 kilométeren futhatnak majd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.