A cikk szerint a BKV Budapest városhatárán túli járatainak finanszírozásánál elsősorban a Fővárosi Önkormányzat és az érintett Pest megyei önkormányzatok párbeszéde lehet a mérvadó, ahol a kormányt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium mint a helyközi közlekedésért felelős szaktárca képviselheti.
A minisztérium szerint a 2015-ös tárgyalások során számba vették a megoldási lehetőségeket, ennek eredményeként pedig megszülettek a szükséges jogszabály-módosítások, amelyek garantálják a BKV hosszú távú finanszírozását.
Ismert, Tarlós István főpolgármester keddi sajtótájékoztatóján az Orbán Viktor miniszterelnökkel folytatott hétfői megbeszéléséről elmondta: Budapest a jövőben nem foglalkozik az agglomerációs közlekedés finanszírozásával, a kérdésről az agglomerációs településeknek az állammal kell tárgyalniuk.
Az ellenzéki pártok Tarlós bejelentésére reagálva közölték, szerintük elsősorban a budapestiek látják majd kárát az egésznek. A Budapesti Önkormányzatok Szövetsége ugyanakkor cáfolta azokat a „félreértelmezett híreket”, amelyek szerint megszűnik az agglomerációs tömegközlekedés.