Budapestnek kötelessége megszervezni a környéki közlekedést

Egy hatályos megállapodás szerint a fővárosnak 2022-ig szükséges ezt megszerveznie.

MTI
2015. 12. 24. 9:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A cikk szerint a BKV Budapest városhatárán túli járatainak finanszírozásánál elsősorban a Fővárosi Önkormányzat és az érintett Pest megyei önkormányzatok párbeszéde lehet a mérvadó, ahol a kormányt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium mint a helyközi közlekedésért felelős szaktárca képviselheti.

A minisztérium szerint a 2015-ös tárgyalások során számba vették a megoldási lehetőségeket, ennek eredményeként pedig megszülettek a szükséges jogszabály-módosítások, amelyek garantálják a BKV hosszú távú finanszírozását.

Ismert, Tarlós István főpolgármester keddi sajtótájékoztatóján az Orbán Viktor miniszterelnökkel folytatott hétfői megbeszéléséről elmondta: Budapest a jövőben nem foglalkozik az agglomerációs közlekedés finanszírozásával, a kérdésről az agglomerációs településeknek az állammal kell tárgyalniuk.

Az ellenzéki pártok Tarlós bejelentésére reagálva közölték, szerintük elsősorban a budapestiek látják majd kárát az egésznek. A Budapesti Önkormányzatok Szövetsége ugyanakkor cáfolta azokat a „félreértelmezett híreket”, amelyek szerint megszűnik az agglomerációs tömegközlekedés.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.