A lap hétfői számában felidézte Tarlós István tavaly októberi kijelentését, miszerint az öreg, NDK-s szerelvények húsz évre felújíthatók 60 milliárd forintból. A fővárosnak azonban nincs ekkora forrása a HÉV házon belüli rekonstrukciójára, Brüsszel pedig nem ad pénzt régi közlekedési rendszerek szinten tartására – fogalmazott a napilap.
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete 300 milliárd forintra becsülte a HÉV-vonalak és a járműpark – a csepelivel együtt – teljes megújításához szükséges összeget, azonban a lap szerint ennyi pénz uniós forrás híján nem teremthető elő.
Budapest fejlettsége révén a fővárosi tulajdonú BKV számos uniós pályázatból kimarad, ellenben a MÁV előtt több forrás is nyitva áll.
Mindeközben az utóbbi két évben a magyar magán- és állami tulajdonú vasúti járműgyártó cégek is aktívan készültek a HÉV fejlesztésére, a magyarországi piacra a Stadler kész HÉV-járművek szállítására is, e célra a Flirt könnyített változata a legalkalmasabb – idézte a lap Dunai Zoltán, a svájci vállalat szolnoki üzemének ügyvezető igazgatója korábbi nyilatkozatát.