Az állatkert közleményben tudatta a döntést.
A vizsgálat szerint február 2-án a Fővárosi Állat- és Növénykert információs telefonvonalán látogatói panasz érkezett. Eszerint a bejelentő gyermeke, egy kamaszkorú fiú a nap folyamán egy tanulmányi csoporttal az állatkertben járt, s e látogatás során az intézmény egyik munkatársa a pálmaház mögötti vízmedencébe lökte őt.
Mint írják, a vizsgálat megállapította a panasz megalapozottságát, mivel a munkatárs valóban belökte őt a vízbe, nem ajánlotta fel a segítségét ezután, és nem szólt senkinek.
Tette megítélésekor enyhítő körülményként mérlegelték, hogy a szóban forgó munkatárs tizennyolc éve az intézmény dolgozója, munkájára mindeddig nem volt panasz, illetve az esemény előzménye az volt, hogy az intézmény látogatási szabályzatát nem tartották be, ami alatt azt értették – mint kiderült –, hogy a kamasz jégdarabokkal dobálózott.
Mint írták, „olyan magatartást tanúsított, amely a közalkalmazotti jogviszony fenntartását lehetetlenné teszi, a munkáltatói jogok gyakorlója a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény rendelkezései szerint eljárva a mai nappal megszüntette az érintett munkatárs munkaviszonyát”. Emellett az intézmény ismét bocsánatot kért a fiútól és családjától.
Február 2-án a Fővárosi Állat- és Növénykert információs telefonvonalán látogatói panasz érkezett. A panasz szerint a bejelentő gyermeke, egy kamaszkorú fiú a nap folyamán egy tanulmányi csoporttal az Állatkertben járt, s e látogatás során az intézmény egyik munkatársa a Pálmaház mögötti vízmedencébe lökte őt. A beérkezett panaszt a közönségszolgálati munkatárs rögzítette, s ennek nyomán a kert panaszkezelési gyakorlatának megfelelően megkezdődött az ügy kivizsgálása. Természetesen minden más panaszt is kivizsgál az intézmény, itt azonban az eset súlyossága különösen indokolta az alapos vizsgálatot, hiszen az Állatkert álláspontja szerint a látogatók joggal várhatják el az intézménytől, hogy senkit ne érjen meg nem engedhető atrocitás.