Korlátozás szmogriadó esetén

A javaslat az autók 29–32 százalékát érintené.

MTI
2016. 02. 12. 14:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes által jegyzett javaslatban az olvasható, hogy a korábbi korlátozás által érintett környezetvédelmi osztályokba sorolt járműveken túl a bővítés érinti az Euro–2-es benzines és dízelüzeműeket is.

Az előterjesztés szerint a legszennyezőbb gépjárművekhez az eddigi fekete matricás szabályozással a járművek 7-8 százaléka (46-76 ezer) tartozott, ha az agglomerációs vagy azon belül a budapesti adatokat veszik figyelembe.

A módosítási javaslat – az előbbi kört a 2-es, illetve 4-es jelű környezetvédelmi osztállyal bővítve – a gépjárművek 29–32 százalékát (186–307 ezer) érintené.

A következő korlátozási lépcsőt az Euro–3 szabályoknak megfelelő, dízelüzemű járművek környezetvédelmi osztályai (7-es és 8-as együtt) jelenthetnék, ezzel a korlátozás által érintett autók aránya 38–41 százalékra nőhetne (240–395 ezer).

A javaslat rámutat arra, hogy a módosítási javaslat által érintett autók közül a legkedvezőbbnek tekinthető Euro–2 szabályokat még teljesítő, 4-es jelű környezetvédelmi osztályba soroltak az általános forgalomba hozatali szabályokat tekintve a legjobb esetben is már több mint 15 évesek, jellemzően 16–19 év közöttiek.

Hozzátette, megalapozott álláspont műszaki és környezetvédelmi szempontból egyaránt, hogy a korlátozás által érintett járművek se közlekedhessenek a fővárosi szmogriadó riasztási fokozata miatt elrendelt – a szálló pornál például 6 órától 22 óráig tartó – forgalomkorlátozás esetén.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.