Megszülethet a napokban a főváros és az agglomerációs közösségi közlekedés működtetési és finanszírozási kérdéseit elviekben tisztázó, az átadás-átvétel menetét meghatározó egyezség – közölte kérdésünkre Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester. Úgy tudja, a kormány mai ülésén nemcsak a visszavétel főbb pontjairól, hanem már a megállapodás szövegéről is tárgyalhat. Az alku célja az, hogy az agglomerációba utazók ne érezzenek semmit abból, hogy a szolgáltatást ezután nem a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), hanem várhatóan a Volánbusz rendeli meg. A városvezetés minderről a napokban folyamatosan egyeztetett a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal (NFM), Tarlós István többször is beszélt telefonon Seszták Miklós tárcavezetővel.
Ugyanakkor a 17 főváros környéki települést tömörítő Fővárosi Agglomeráció Önkormányzati Társulás (FAÖT) tagjai hétfőn találkoztak Fónagy Jánossal, az NFM parlamenti államtitkárával és a térség országgyűlési képviselőivel.
– Garanciát ugyan nem kaptunk, viszont Fónagy János határozott ígéretet tett arra, hogy az agglomerációs közösségi közlekedés átadás-átvételével az itt élő emberek nemhogy nem járnak rosszabbul, sőt, az eddigi helyzetük javul – mondta el lapunk érdeklődésére Pápai Mihály, a FAÖT elnöke, Gyál fideszes polgármestere. – A szolgáltatás ugyanaz marad, viszont egy igazságosabb tarifa-zónarendszert vezethetnek be – mondta Pápai Mihály. Jelenleg ugyanis míg egy átlagos, két iskolás gyermeket nevelő Pest megyei családnak több mint 30 ezer forintba kerül egy havi bérlet, addig ugyanez Budapesten alig haladja meg a 18 ezer forintot. Ezt az aránytalanságot küszöbölheti ki a fejlesztési tárca. Szerinte a HÉV-járatok ügyében sincs gond: elővárosi vasútként az állam uniós forrásokat is felhasználhat a szentendrei, a gödöllői és a ráckevei vonalak felújítására.