Palkovics László, az Inforádió Aréna című műsorában szerdán este azt mondta: a 2013-as állami fenntartásba vétel előtt sok helyen nem tudták fenntartani az intézményeiket. A kisebb, vidéki iskolák az új rendszer nyertesei, de valóban vannak, amelyek nehezebb helyzetbe kerültek – jegyezte meg. Ugyanakkor nagyon nagy rendszerről van szó, 120 ezer alkalmazottal, mutatott rá, kiemelve, hogy a jövőben azt szeretnék, hogy azokat a szolgáltatásokat, amelyeket az iskolák elvárnak, valóban kapják meg, és olyan színvonalon, ahogy szeretnék. A döntéseknek is közelebb kell kerülniük az intézményekhez, és az ügyintézést vissza kell adni az iskoláknak – jelentette ki, hozzátéve: az is felmerült, hogy a mostani tankerületeket az adott megyékhez rendeljék. Elmondta, Orbán Viktor miniszterelnök elképzelései világosak, beszéltek is erről, ugyanakkor ahogy a felsőoktatás területén, elég nagy autonómiával rendelkezik itt is.
Az interjúban azt is közölte, hogy a tantervek felülvizsgálatát fél évvel előre hozták, és nem kizárt, hogy a jövő tanévre már megújulnak a tantervek. Átnézné emellett az átmeneteket az egyes oktatási szinteknél, és meghatározna készség-, kompetenciaszinteket is – mondta, és utalt a felsőoktatásban bevezetett kompetenciamérésre. Az államtitkár hangsúlyozta, a tanár elsődleges dolga a tanítás, és ezért az a cél, ne kötelezzék felesleges adminisztrációra. Kitért arra is, hogy jelenleg kilencszáz olyan vállalkozás van, amelyik pedagógus-továbbképzéssel foglalkozik, és ebből ma csak kismértékben részesülnek az egyetemek. Miért nem csinálják ott? – tette fel a kérdést. Palkovics László szerint fontos, hogy az egyetemek legalább olyan helyzetben legyenek, mint ezek a cégek. Megjegyezte: hozzányúlna a pedagógusképzés tartalmához is. Hozzátette, hogy ha üzleti megfontolások, és nem a minőség javítása célozta a jelenlegi helyzetet, akkor nem biztos, hogy ez jó. Szerinte az egyetemeknek is be kellene szállniuk a továbbképzésbe.