„Tele van a főváros fejlesztési projektekkel” – mondta a főpolgármester utalva arra, hogy sok médium ennek ellenére azt írja, évek óta nem történt változás a fővárosban.
Tarlós a hármas metró felújításával kapcsolatban közölte: június 2-án érkezhet meg a két szerelvény Budapestre. Hozzátette: az infrastrukturális felújítások végső határideje 2019. szeptember 30-a.
A városvezető felsorolta a napirenden lévő projekteket: egyebek mellett egy kompkikötő létesítését tervezik; továbbá a Rákospatakon egy gyalogos- és kerékpároshidat szeretnének építtetni. Ám az egyik legsürgetőbb a Margitsziget csatornázása. Itt 3,2 milliárdos beruházásról van szó, amelyhez kormányzati pénz rendelhető több mint ötmilliárd forint értékben.
A főpolgármester hozzátette: a Népfürdő utca és a Róbert Károly körút felújítása meghaladja a hárommilliárd forintot. Tarlós kiemelte: a beruházások nagy része hasznosítható lesz az elnyerhető olimpia kapcsán is.
A főpolgármester szólt arról is, hogy két javaslattal fordulnak a kormányhoz. Ezek egyike a Budapesti Önkormányzatok Szövetségével (BÖSZ) közös álláspontjuk, amely az építési szabályozás területén született meg. Tarlós István elmondta: kérik a kormányrendelet kiegészítését, módosítását, mert ezek nélkül néhány éven belül a város „egész furcsán fog kinézni”.
A másik javaslat pedig az önkormányzati szférában dolgozók béremelésével kapcsolatos. Tarlós hangsúlyozta: 2016. június 1-jétől elengedhetetlennek gondolják az önkormányzati szférában dolgozók bérének emelését.
A főpolgármester a szmogriadóval kapcsolatban kiemelte: a szmogriadóról szóló rendelet szerdai módosításával a szmogriadó riasztási fokozata idején az autók egyharmada kitiltható lesz a fővárosi forgalomból. Hozzátette: 2050-re 2 tonna/fő/év szén-dioxid-kibocsátási értéket kell elérni.