Mintegy négyezer észrevétel tanulmányozása és az önkormányzatokkal való többszöri egyeztetések után döntött közlése szerint a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a felszíni közlekedés változásairól. Minderre azért volt szükség, mert a 4-es metró két évvel ezelőtti átadása átalakította a közlekedési szokásokat – írta a központ. Ezenfelül persze az is szempont, hogy az unió mintegy 180 milliárd forinttal támogatta a metróberuházást. Ha nem teljesítjük határidőre a napi előírt közel 500 ezres utasforgalmat, vissza kell fizetnünk az összeget. A korábbi mérések szerint naponta mintegy 150-200 ezer utas használta az M4-es vonalat.
Az utasforgalmi felmérések szerint ugyanis a metróval párhuzamos útvonalon haladó járatok veszítettek népszerűségükből. Nézzük, hogyan változnak június 4-étől a menetrendek.
Ha részletes menetrendekre kíváncsi, a BKK oldalán megtekintheti majd a változásokat. Csütörtökön már beszámoltunk róla, hogy a 178-as busz megmenekül „az Alagút poklától”, marad az útvonala, csak egy új megállót kap.