Hétmérföldes siker volt az Eb az M4-nek

Összesen 7 millió 246 ezren pillantottak bele az M4 Sport műsoraiba egy hónap alatt.

MTI
2016. 07. 11. 16:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint írták, az Eb idején naponta 2 millió 669 ezren kapcsoltak az adóra, ami a teljes népesség 30 százaléka. A magas nézőszámoknak köszönhetően a labdarúgó-Eb alatti teljes időszakra vonatkozóan az M4 Sport közönségaránya 12,3 százalékra nőtt a teljes napra, főműsoridőben pedig 16,2 százalékos részesedést ért el az adó a teljes népesség körében. Ezzel az eredménnyel az Eb alatt az M4 Sport lett a legnézettebb csatorna.

A Portugália–Franciaország Eb-döntőt 1 millió 753 ezer néző követte, ezzel a műsor adásideje alatt a legnézettebb csatorna volt. A mérkőzés közönségaránya a teljes népesség körében 46,9 százalék volt. Az idei döntő nézettsége magasabb volt, mint a korábbi M1-en sugárzott 2012-es Spanyolország–Olaszország döntőé – írták.

A közlemény szerint a torna legnézettebb mérkőzése a Magyarország–Belgium nyolcaddöntő volt 2 millió 796 ezer nézővel. Közönségaránya a teljes népesség körében 61,5 százalék volt, ami az utóbbi 10 év legnézettebb sportműsora Magyarországon, az M4 Sport legnézettebb műsora a csatorna indulása óta, és a legnézettebb műsor a hazai televíziós piacon 2016-ban.

Az M4 Sport az Európa-bajnokság 31 napja alatt 23 napon közvetített élő mérkőzést, amiből 16 alkalommal egész nap, míg 14 napon főműsoridőben szerzett piacvezető pozíciót a csatorna – itt az eltérés abból adódik, hogy a 21 órás meccsek első órája esett csak a főműsoridőre.

„A közmédia teljes online portfóliója is új rekordokat döntött a torna idején. A magyar–belga mérkőzés generálta a legnagyobb konkurens userszámot, azaz a legtöbb, egy adott pillanatban az online közvetítést néző felhasználót az M4sport.hu oldalon (106 897). Az Eb utolsó hetében a közmédia portfólióját 657 ezer valós felhasználó látogatta meg, közülük 118 ezren az M4sport.hu oldalra voltak kíváncsiak” – fogalmaztak.

Hozzátették: „az Eb-mérkőzések után képernyőre kerülő Jöttünk, láttunk, visszanéznénk! című könnyed elemzőműsor a csatorna egyik legnépszerűbb idei kezdeményezésének bizonyult. A rengeteg pozitív visszajelzés és a remek nézettségi adatok is igazolták a műsor helyét az M4 Sport képernyőjén.” Az éjszakai élő műsor átlagos nézettsége 141 ezer volt, közönségaránya pedig 10,6 százalék.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.