Népszavazás: ingyen sem kell reklám?

Az ellenzéki pártoknak hamarosan dönteniük kell, hogy élnek-e az ingyenes hirdetési lehetőséggel.

Katona–Markotay
2016. 08. 05. 10:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csak a Jobbik jelezte eddig az ellenzéki pártok közül, hogy kihasználja az október 2-i kvótaellenes népszavazást megelőző hivatalos kampányt, és élni fog az ingyenes rádiós és televíziós hirdetések lehetőségével. A szabályok szerint ugyanis a jövő szombaton induló kampányidőszakban az állami médiának és az önként jelentkező országos csatornáknak sugározniuk kell a kormány és a frakcióval rendelkező pártok hirdetéseit. Ez tulajdonképpen ingyenreklám.

– Jelen állás szerint a Jobbik kihasználja a lehetőséget – mondta a Magyar Nemzet megkeresésére Z. Kárpát Dániel. A párt alelnökének elmondása szerint arra fognak buzdítani mindenkit, hogy vegyen részt a népszavazáson, és utasítsa el a kvótákat, vagyis voksoljon nemmel. Azt is hangsúlyozza majd azonban az ellenzéki párt, hogy szerintük az Orbán-kormány tettei hiteltelenek. – A hermetikusan lezártnak mondott határon már 16 ezren sétáltak keresztül, önálló határőrség nincs – sorolta érveiket a Jobbik alelnöke.

Az MSZP-nél kérdésünkre azt közölték, egyelőre nincs konkrét döntés arról, felhasználják-e a rendelkezésükre álló időkeretet. A szocialisták továbbra is arra kérik szimpatizánsaikat, maradjanak otthon, ne menjenek el szavazni, mert a referendum az unióból való kilépésünk előszobája.

– Az LMP sem döntötte még el, hogy élnek-e az ingyenes hirdetések lehetőségével – mondta megkeresésünkre Ungár Péter. A leginkább uniós ügyekben és az elmúlt időszakban éppen a népszavazás kérdésében is többször megnyilvánuló politikus ugyanakkor emlékeztetett, az LMP a szimpatizánsaira bízza, hogy részt vesznek-e a referendumon.

Akárcsak az országgyűlési választások esetén, úgy a mostani népszavazásnál is kötött szabályai vannak a politikai hirdetések közzétételének. Ugyanannyi idő jut majd a kormánynak és a frakcióknak, így az ellenzék mellett a Fidesznek és a KDNP-nek is. Egyenként összesen 50 percnyi időkerettel gazdálkodhatnak, és a pártok döntik el, hogy ezt mikor használják fel. Azt azonban a törvény is rögzíti, hogy az állami médiának naponta háromszor mely idősávokban kell ezeket leadnia.

Érdekesség: az állami média mellett az ATV is vállalja a hirdetések biztosítását. Az ellenzéki csatornára is vonatkozik, hogy mind a kormány, mind pedig az összes párt reklámjait sugároznia kell.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.