Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója kiemelte: a beruházásnak köszönhetően Szombathely és Győr között 45 percre csökken a menetidő, a főváros pedig, az M1-es autópályát használva, két óra alatt elérhetővé válik a vasi megyeszékhelyről.
Tájékoztatása szerint az M86 befejező 40,9 kilométer szakaszának építése két ütemben valósul meg Szeleste és Csorna között, a Hegyfaluig tartó első ütem 2015 szeptemberében készült el.
Hozzáfűzte: a Hegyfalutól Csornáig vezető 33,4 kilométeres szakasz új nyomvonalon épül, az M86-os főút és a 84-es főút csomópontjától indul és az M85-M86-os Csorna elkerülő szakaszának déli csomópontjához csatlakozik.
Loppert Dániel szólt arról is, hogy az építők júliusban végeztek az aszfaltozási munkálataival, elkészült a kopóréteg, és befejeződött a véderdők telepítése is. A kivitelezés utolsó két hónapjában már az útépítéssel, és műtárgyakkal kapcsolatos befejező munkálatok, például a vadvédő kerítések és a táblák kihelyezése zajlanak.
Hende Csaba (Fidesz) Szombathely országgyűlési képviselője a bejáráson úgy fogalmazott: az M86-os gyorsforgalmi út határidőre elkészül, mégis hatalmas időbeli csúszásban van, hiszen megépítését az akkori szocialista-szabaddemokrata kormányzat már 2006-ban megígérte. Ennek ellenére a kormányváltásig mindössze, 3,5 kilométernyit építettek meg belőle.
Kifejtette, 2010-ben nem állt rendelkezésre az útépítésre egyetlen fillér sem, sőt a szükséges engedélyek is hiányoztak és a terület kisajátítása sem történt meg.
Ágh Péter (Fidesz) országgyűlési képviselő, Vas megye fejlesztési biztosa úgy fogalmazott: az új út átadásával a régi mentén fekvő települések, köztük a mostani szakasznak köszönhetően Vasegerszeg, Vámoscsalád és Répcelak is mentesülnek az átmenő forgalom alól.
Puskás Tivadar (Fidesz–KDNP) Szombathely polgármestere elmondta: Szombathely számára fontos, hogy minél jobban bekapcsolódjon a közlekedés „vérkeringésébe”, mert ez a feltétele a további fejlődésnek. Hozzátette: az is fontos, hogy a város elkerülő útja is teljessé váljon, illetve a 86-os fejlesztése déli irányban is tovább folytatódjon. Ezek a fejlesztések szavai szerint továbbra is napirenden vannak.
Puskás Tivadar úgy vélte, az új M86-os kétszer kétsávos, egymástól jól elválasztott út sokkal biztonságosabb, várhatóan kevesebb lesz a baleset.