Igaz, nem ugyanabba a munkakörbe, de visszavette a vasúttársaság azt a kalauznőt, akitől korábban – egy másik jegyvizsgálóhoz hasonlóan – azután szabadultak meg, hogy nem volt hajlandó egyedül elindítani a szerinte túl sok kocsiból álló vonatot. (A kollektív szerződés melléklete szerint ha ötnél több kocsiból áll egy vonat, akkor a járatra már két kalauz kell.) Erről számolt be lapunknak Bárány Balázs, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ Szolidaritás) alelnöke azután, hogy a jegyvizsgáló hölgy ügyében tegnap sikerült megállapodni a szakszervezetnek Dávid Ilonával, a MÁV elnök-vezérigazgatójával.
Mint mondta, nagyon konstruktív volt az elnök, és sikerült azt is elérni, hogy a korábbi, azonnali hatályú szerződésbontás ellenére folyamatos maradjon az érintett munkaviszonya. A nőt ugyanakkor nem a kalauzokat foglalkoztató MÁV-Start, hanem a MÁV Zrt. vette vissza, így viszont az eddigi munkát nem tudja folytatni. Az érintett némi átképzés után a jövőben forgalmi szolgálattevőként dolgozik tovább. A másik kalauz, Németh Zsolt – aki korábban névvel is nyilatkozott a sajtónak – ügyében viszont még folynak a tárgyalások. Az elbocsátott vasutasok ügyében két hete már volt egy tárgyalási forduló, de akkor még egyikük sorsáról sem döntöttek.