Cérnaszálon függ a 3-as metró utasainak élete

Két ember figyelmén múlhat a vonal biztonsága.

2016. 10. 15. 10:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kritikán aluli a 3-as metró üzembiztonsága, elsősorban a járművek rossz állapota miatt, de az utasbiztonság sajnos ma már kizárólag a metrón dolgozók tisztességes, szabályzat szerint elvégzett munkájától függ – jelentette ki tegnap Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke a budapesti városházán.

Szerinte ma még biztonságosan lehet utazni a 3-as metrón, de olyan nagyon alacsony szinten, amelyet elsősorban a szubjektumok, az emberek garantálnak a szabályzat szerinti, tisztességes munkavégzésükkel. – Ha emberi hiba történne, és egyszerre legalább két „metrómunkatárs” figyelmetlenül végezné a munkáját, akkor bekövetkezhetne egy olyan baleset, tragédia, amelyet senki sem kíván. Gyakran előfordul, hogy a járművezető egyszer csak a műszerfalra pillant, kigyullad egy piros LED dióda, a jelzőberendezés pedig kiírja, hogy „automatikus tűzoltás”. Abban a pillanatban a vezető nem mérlegelhet, és ahogy a szerelvény beérkezik az állomásra, abból azonnal kiszállítja az utasokat. Azután félreáll, vagy ha tudja, beviszi a szerelvényt a végállomásra – mondta Bíró Endre, aki szerint csak ez az emberi felelősségre épülő rendszer tartja még életben a 3-as metrót. A szakmai egyesület vezetője szerint egyébként az évekkel ezelőtt megkezdett síncserék biztosították a ma még biztonságosnak mondható közlekedést, különben már rég leállították volna a járatokat.

Tegnap fél órán belül három szerelvényt kellett kiüríteni a 3-as vonalon – fűzte hozzá Bíró Endre, akit egyébként Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester hívott meg szokásos, mégis rendhagyó sajtótájékoztatójára. Budapest vezetője a 3-as metró felújításának ügyében kialakult súlyos helyzettel kapcsolatban megerősítette a Magyar Nemzet napokkal ezelőtti értesüléseit, amelyek szerint a főváros fedezet híján az állomások rekonstrukciójának elhagyására kényszerülhet. – Hiába mondta csütörtökön Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter a kormányinfón, hogy annyit fizet a kormány a munkálatokra, amennyiről a főváros dönt, amikor a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium pecsétes levelében az áll: a kormány a támogatási szerződésben szereplő 137,5 milliárd forintnál többet nem fizet. Ha önhibánkon kívül a fedezet kevesebb lesz, akkor az egyetlen, amit kényszerűségből el lehet hagyni, az a szerelvények mellett a leglátványosabb, az állomások kiglancolása, amitől viszont senki nem hal meg. A BKV-nak csak egyszer kell negatív jelentést tennie, és függetlenül a közelgő választásoktól vagy akár a kormánypárti érdekektől, leállíttatom a járatokat – szögezte le Tarlós István, aki ismét neheztelve beszélt Lázár Jánosról, mert szerinte enyhén szólva tévedett a minap, amikor arról beszélt, hogy a főváros két nappal a legutóbbi kormányinfó előtt írta ki a metrófelújítási pályázatokat. Ehhez képest a nyolc tender közül az elsőt 286, míg az utolsót 14 nappal azelőtt írták ki.

A főpolgármester közölte: ő már csak Orbán Viktorban bízik, mert metróügyben politikai közösségéből eddig is a miniszter­elnök tette a legtöbbet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.