A testület 23 igen szavazattal, 2 nem ellenében, 1 tartózkodás mellett fogadta el a javaslatot.
A Főváros Közgyűlés felkérte a főpolgármestert, hogy a BKV és a BKK vezérigazgatója útján gondoskodjon a 3-as metró felszíni pótlásáról a metróvonal infrastruktúra rekonstrukciójának kezdő időpontjáig, és a végrehajtás érdekében szükséges intézkedések haladéktalan megtételéről.
„A kormánypártok politikailag feladták, anyagilag pedig kihasználják a fővárost” – írta hétfői publicisztikájában Szabó Zsolt. Részletek itt.
A járműpótlást a BKV a jelenlegi járműállománya forgalomszervezési átcsoportosításával, illetve a rendelkezésre álló beruházási források igénybevétele mellett járművásárlással és felújítással, továbbá a BKK a jelenleg már megkötött, érvényes és hatályos szolgáltatásbeszerzési szerződések opcióinak kihasználásával teszi meg.
A testület kimondta azt is, hogy a járműpótlás ne a korábbi közgyűlési határozaton alapuló, új szolgáltatás megrendelése útján valósuljon meg. A Fővárosi Közgyűlés ugyanakkor egyetértett azzal, hogy a BKK – az ajánlatkérői jogsértés hiányának megállapítása és a bírság eltörlése érdekében – kezdeményezzen jogorvoslatot a Közbeszerzési Döntőbizottság pótlóbuszok tenderét megsemmisítő határozatával szemben. Ha a feltételek adottak, a BKK él majd a közigazgatási jogkörben okozott kár megtérítésének igényével is.
Tarlós István a napirend vitájában azt elmondta, kezdettől fogva nem a szolgáltatásvásárlást támogatta, és abba akkor mentek csak bele, amikor a kormány átvállalta az ebből származó többletköltségeket. Nem tud tovább várni, ez lelkiismereti kérdés is – hangsúlyozta, megjegyezve azt, hogy olcsóbb is a városnak, ha „összeszedik” a buszokat. Megjegyezte, fél évet vártak arra, hogy a kormány magyar buszgyártással kapcsolatos elképzelései érvényesülhessenek, ez azonban maradéktalanul nem sikerült.
Tarlós István azt mondta, hogy a szolgáltatásvásárlás a főváros szempontjából „kockázatos, kalandos” és rendkívüli módon időhúzó. A főpolgármester visszautasította, hogy a város hibázott volna a pótlóbuszokra vonatkozó kiírásoknál, és – mint mondta – a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) „képtelen határozata” kapcsán nem a BKK követett el hibát.