Új közbeszerzési eljárást indítunk a 3-as metró infrastruktúrájának felújítására, mind a vágány- és alagútépítési, mind az eredetileg is három szakaszra bontott állomásmegújítási kivitelezésre – jelentette be szokásos sajtótájékoztatóján Tarlós István. Az újabb késedelemről leszögezte: az kizárólag azon magas árajánlatok miatt keletkezik, amelyeket – a 4-es metró végköltségei alapján kialakított mérnökárakhoz képest – 30 és 60 százalékkal megemeltek a tenderekre jelentkezők. Míg korábban ez a főpolgármester által is furcsának, akár kartellgyanúsnak is tartott tendencia csak a metróállomások pályázatainál jelentkezett, a napokban kiderült: a metró- és vasútépítésben jártas, a rekonstrukció iránt érdeklődő vállalkozások a teljes beruházásra is elfogadhatatlan ajánlatokat tettek. Megjegyezte: mivel a Nemzeti fejlesztési Minisztériummal megkötött támogatási szerződés, illetve az Európai Uniónak megküldött finanszírozási listán sem szerepel egy fillérrel több mint 137,5 milliárd forint, nem fizethetnek ki 170 milliárdnál is többet, és fedezet nélkül kötelezettséget sem vállalhatnak.
Ezért a főváros saját közbeszerzési cégének javaslata alapján az egész felújítást véglegesen is három szakaszra bontva írja ki az új pályázatokat, amelyek alapján legkorábban 2017 júniusában kezdődhetnének meg a munkálatok, éppen a Magyarország által rendezendő vizes-világbajnoksággal párhuzamosan. A nemzetközi sportesemény helyszíne kritikus, ugyanis a XIII. kerületi Dagály uszodakomplexum részben a 3-as metró felől közelíthető meg. – Nagyon sajnálom, hogy így alakult, fontos a rendezvény, de a metró még fontosabb, ezért nem lehetünk tekintettel arra sem – mondta Tarlós István. Szerinte a felelősséget azoknak kell vállalni, akik idáig húzták az időt, többek között a buszpótlás ügyében, amelyet mára megoldottak saját maguk. – A BKV-nál rendelkezésre állnak azok a járművek (70-75 darab csuklós és szóló autóbusz vegyesen), amelyekkel egy szakasz teljes felújítása megkezdődhet. A déli metrószakaszon a végleges kiviteli tervek november 30-ra, az északin december 10-ére, a középsőnél pedig december 12-ére készülnek el. Ezután kiírják az új tendereket, s az előbbi sorrendben a pályázatok bontása 2017. március 15-én, április 6-án és április 27-én várható.