November 15-én írásban fordultunk a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz (NFH) a TV2 reklámblokkjában a paksi atomerőmű logóját fel-felvillantó, körülbelül fél másodperces hirdetésekkel kapcsolatban. A hatóságnak az alábbi kérdéseket tettük fel:
Utána többször telefonon is kerestük a szóvivőt, Vermes Bellát, érdeklődve, mikor kaphatunk tájékoztatást. Végül kilenc nap elteltével, csütörtökön reagáltak. A kérdésekre adott válaszukat teljes terjedelmében idézzük:
„Tájékoztatom, hogy fogyasztói bejelentés alapján a Budapest Főváros Kormányhivatala mint elsőfokú hatóság megkezdte a vizsgálatot az ügyben. Ezen kívül – ebben a témában – egyéb bejelentésről nincs tudomásunk.”
Az NFH – mely szakmai irányító szerve a kormányhivatal fogyasztóvédelmi felügyelőségének – azzal indokolta a fenti válasz lassú megszületését, hogy ők úgy tekintették, tárgytalanná vált a megkeresés, mivel hétfői lapszámunkban már írtunk a témában, és amúgy is sok megkeresésre kell válaszolniuk.
Hétfőn egyébként azt írtuk, az általunk megkérdezett szakértők szerint ezt a fajta reklámot a hatósági gyakorlat nem tekinti törvénysértőnek, mert magát a hirdetést tudatosan észleli a néző, ugyanakkor a csekély időtartam az etikusság határait feszegeti.