Uniós pénzből fejleszthetik a HÉV-vonalakat

Megnyílnak az uniós források is a HÉV-vonalak fejlesztése előtt azzal, hogy a fővárostól a MÁV-csoporthoz került a HÉV, és elővárosi vasútként működik tovább

MTI
2016. 11. 24. 20:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

 

Csütörtöktől hivatalosan is a MÁV leányvállalatához, a BHÉV Zrt.-hez kerültek az elővárosi vasutak a BKV-tól. Az esemény alkalmából tartott sajtótájékoztatón Feldmann Márton, a cég vezérigazgatója éppen azt mondta, hogy nagy felújítások nem várhatók. Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára az M1 aktuális csatornán arról beszélt, azáltal, hogy a fővárostól a MÁV-hoz kerültek a HÉV-vonalak, EU-s pénzből lehet fejleszteni az elővárosi vasutakat.

Azt azonban elmondta, kormányzati döntés még nincs, de a 2024-es olimpiára való felkészülés tervei között elsőként szerepel a ráckevei vonal felújítása.

Az viszont egy korábbi megállapodás miatt várható, hogy északon, a Budakalászt elkerülő útnál kétszintű kereszteződést építenek 2020-ig. Ettől azt várják, hogy a szentendrei HÉV forgalmát is javítja. A fővárosi gondnokság alatt készített kész tervek közül mindet átveszik, ha azok hasznosíthatók. 

A HÉV-vonalak szervezetileg az elővárosi vasúti rendszer részét képezik, de a nyomvonalak nem változnak – mondta Fónagy János.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.