Csütörtöktől hivatalosan is a MÁV leányvállalatához, a BHÉV Zrt.-hez kerültek az elővárosi vasutak a BKV-tól. Az esemény alkalmából tartott sajtótájékoztatón Feldmann Márton, a cég vezérigazgatója éppen azt mondta, hogy nagy felújítások nem várhatók. Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára az M1 aktuális csatornán arról beszélt, azáltal, hogy a fővárostól a MÁV-hoz kerültek a HÉV-vonalak, EU-s pénzből lehet fejleszteni az elővárosi vasutakat.
Azt azonban elmondta, kormányzati döntés még nincs, de a 2024-es olimpiára való felkészülés tervei között elsőként szerepel a ráckevei vonal felújítása.
Az viszont egy korábbi megállapodás miatt várható, hogy északon, a Budakalászt elkerülő útnál kétszintű kereszteződést építenek 2020-ig. Ettől azt várják, hogy a szentendrei HÉV forgalmát is javítja. A fővárosi gondnokság alatt készített kész tervek közül mindet átveszik, ha azok hasznosíthatók.
A HÉV-vonalak szervezetileg az elővárosi vasúti rendszer részét képezik, de a nyomvonalak nem változnak – mondta Fónagy János.