Ismét Rogán szomszédja kaszálhat

A kormány új kampánya szerint „Magyarország erősödik”.

Markotay Csaba
2016. 12. 16. 4:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Rogán Antal miniszter Pasa parki szomszédja, Csetényi Csaba érdekeltségébe tartozó Egyesült Reklám Konzorciummal kötött keretszerződést a Miniszterelnöki Kabinetiroda a most induló legújabb kormányzati tájékoztató akcióra – közölte érdeklődésünkre a minisztérium. A kormány Facebook-oldalán tegnap jelent meg beszámoló arról, hogy a kormány tájékoztató akciót indít Magyarország erősödik szlogennel „annak érdekében, hogy minél többen értesüljenek a lakosság széles körét érintő döntésekről. Ezek közé tartozik, hogy 25 százalékkal nő a szakmunkás-minimálbér, tovább bővül a családi adókedvezmény, és 318 ezer gyermek kap ingyenétkezést”. Az újabb kormányzati sikerkampánnyal azt szeretnék elérni, hogy „ezt minden magyar család érezze a saját életében”.

Érdeklődésünkre a Miniszterelnöki Kabinetirodánál közölték, a kampány hagyományos eszközökkel: országos és helyi lapokban, rádiókban és televíziókban, valamint az interneten és közterületen elhelyezett hirdetésekkel zajlik.

A pontos költségekről egyelőre nem adnak tájékoztatást, és ahogy a korábbi akciók esetében, ezúttal is azt ígérik, hogy azt a tájékoztatás lezárása után teszik majd közzé.

A tárca által említett Egyesült Reklám Konzorciumnak tagja a Network 360 Reklámügynökség Kft. (korábbi nevén HG 360 Kft.) és az Affiliate Network Kft., ezek a cégek zsinórban nyerik az állami reklámtendereket. Mindkét cég Csetényi Csaba érdekeltségébe tartozik, és nemrég a kvóta elleni népszavazás kampányában is taroltak. Az október 2-i referendum előtti kampány még a kormány saját bevallása szerint is elérte a nettó 5,9, vagyis a bruttó 7,5 milliárd forintot. A valós összeg azonban ennél nagyobb, 12-13 milliárd forint is lehetett.

A népszavazás előtt kötött szerződések egy részét bizonyosan abból a 25 milliárdos keretből fizették ki, amit tavaly kötöttek kormányzati kommunikációs feladatok ellátására három konzorciummal. Az egyik nyertes épp a Network 360 Reklámügynökség Kft. és az Affiliate Network Kft. társulása volt. A másik konzorcium egyik tagja pedig Kuna Tibornak, Szijjártó Péter külügyminiszter jó barátjának a tulajdonában álló társaság. Rogán Antal szomszédjának cégeihez hasonlóan a Trinity International Communications Kft. is egymás után nyeri el az állami megbízásokat. A tavalyi pályázat harmadik nyertese pedig a MindShare Médiaügynökség Kft. volt. A 25 milliárdos kommunikációs keret, vagy annak nagy része vélhetően mostanra kimerült, annak ellenére, hogy a keretmegállapodás időtartamát 2017. augusztus 10-ig a nyáron meghosszabbították. A Nemzeti Kommunikációs Hivatal közben új reklámpályázatot írt ki, azaz feltöltötték a kommunikációs kasszát, de ennek részleteiről lapunknak a hivatal nem árult el részleteket.

Csetényi Csaba érdekeltségei mindenesetre a kormányzati kampányokra költött pénz 15 százalékát tehették zsebre. Ez csak a népszavazási kampánnyal, illetve annak felvezetésével összefüggésben – a különböző kalkulációktól függően – legalább 900 milliót, de akár 1,9 milliárd forintot is jelenthetett reklámközvetítői, illetve közzétételi díj címén Rogán Antal szomszédjának. A Miniszterelnöki Kabinetiroda közérdekűadat-igénylésünkre adott válaszából derült ki, hogy a kormányzati kampányokban részt vevő médiaügynökségek a gazdasági reklámtevékenység alapfeltételeiről szóló 2008-as törvény értelmében az általuk elhelyezett hirdetések értékének 15 százalékára igényt tarthatnak reklámközzétételi díjként.

Egyelőre nem tudni, de valószínű, hogy Csetényi érdekeltségei most is ennyivel számolhatnak, bár egyelőre a legújabb tájékoztató akció teljes költségét nem tudni. Valószínű továbbá az is, hogy ismét a kormányközeli médiában jelenhetnek meg majd a hirdetések, ahogyan a népszavazással kapcsolatos kampányban már látható volt.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.