Nagyon elszállt a gyorsforgalmi ára

Legalább ötször drágábban építenék meg a Ferihegyi reptérre vezető vasutat, mint amennyit 15 éve szántak rá.

MNO
2016. 12. 01. 8:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bőven vannak vitatható út- és vasútépítési tervek idehaza, de annak szükségességét eddig nem kérdőjelezte meg senki, hogy kötött pályán is el lehessen jutni a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2-es termináljára. Az már más kérdés, hogy ez a beruházás megér-e 100 milliárd forintot. Lázár János kancelláriaminiszter ugyanis ennyire becsülte ennek költségét a két héttel ezelőtti kormányinfón – írja a Figyelő. A lap megszerezte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. anyagát is, amely egy vasúti szakmai konferencián 115 milliárd forintban jelölte meg ezt az összeget, egy idén februári kormányhatározatban pedig szintén ez a szám szerepel.

A lap ugyanakkor idézi a távirati iroda 15 évvel ezelőtti hírét, amely arról szólt, hogy a 20 percenként induló és a távot 20 perc alatt teljesítő – a jelenlegi tervek is ilyen paraméterekről szólnak – gyorsvasút költsége 20 milliárd forintra becsülhető. Azaz a különbség legalább ötszörös.

A szorzót közel nyolcszorosnak is tekinthetjük, ha azt vesszük alapul, hogy a 2001-ben  bejegyzés előtt álló MÁV–Trigránit projektcég ügyvezetője a Magyar Nemzetnek nyilatkozva – az előzetes számítások alapján – 15 milliárd forintban határozta meg a beruházáshoz szükséges összeget. Ezt a tetemes különbséget az építőipari költségek emelkedése biztosan nem indokolja.

 

 

 

 

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.