A budapesti villamospálya siralmas állapotáról számol be a Közlekedő Tömeg blog. A bejegyzés annak kapcsán született, hogy február 17-én egy járhatatlanná vált vágánykeresztezés miatt a 24-es villamost egy szakaszon le kellett állítani. A bejegyzés szerint az elmaradt felújítások és karbantartási munkálatok oka gyakran a BKV és a BKK civakodása, de ezúttal másról van szó. Bár a BKV költségvetésében rendelkezésre áll a szükséges forrás, a nemrégiben létrehozott Közbeszerzési Kft. – a cég dönt a százmillió forintnál nagyobb összegű beszerzésekről – miatt áll az ügy, a várakozás indoka viszont fél év alatt sem derült ki.
A múlt heti leállás nem jött váratlanul, a szerelvények már egy jó ideje csak lépésben haladhattak az érintett szakaszon. Ami sokkal megdöbbentőbb: a villamosközlekedés nem csak ott van veszélyben, ahol a fényképek és saját tapasztalatunk alapján a leginkább gondolnánk, a 4-es és 6-os villamosok vonalán is több helyen van érvényben sebességkorlátozás, és a számuk hónapról hónapra növekszik.
A cikk szerzője felhívja a figyelmet, hogy a hamarosan kezdődő metrófelújítás miatt a körúti villamosra zúduló napi félmilliós tömeg szállítása érdekében egy ponton túl nem lehet már a járatokat sűríteni, mert a pálya nem bírja majd el a megnövekedett terhelést. Végkövetkeztetésként megállapítja, nem lehet ennyire bürokratikus viszonyok közepette rendszeresen karbantartani Budapest villamoshálózatát.
Nem álmában csönget egy picit, a vészharangot kongatja.