Meghaladja a 680 millió forintot azoknak a szerződéseknek az összértéke, amelyet az olimpiai pályázatért felelős Budapest 2024 Zrt. kötött reklámfilmekkel kapcsolatos munkákra különböző cégekkel – írja a 24.hu a Momentum Mozgalom által kikért adatok alapján. A párttá alakuló szervezet a megkötött szerződésekre volt kíváncsi, azonban csak egy listát kapott a Budapest 2024 Zrt.-től a partnerek nevével, a szerződések tárgyával és összegével, magukat a szerződéseket nem, ezért a Momentum pert indít.
A legérdekesebb tételek között feltűnnek a Rogán Antal szomszédjaként ismert Csetényi Csaba cégei is. A portál szerint a Network 360 Kft. 123 millió forint plusz áfáért vállalta, hogy nyolc budapesti helyszínen sportolók bevonásával biztosítja különböző sportágak kipróbálását. Ugyanez a cég készített tíz rövidfilmet az olimpia népszerűsítésére 61 millió forint plusz áfáért. Szintén Csetényiék feladata volt 6,7 millióért, hogy workshopokat tartsanak, illetve a sportolói bizottság rendezvényeit szervezzék.
Nem egy olyan filmgyártó cég szerepel a listán, amellyel összesen több mint százmilliós szerződéseket kötött a Budapest 2024 Zrt. Hatvanhatmillió forintba került a Budapest 2024 kampány egyperces reklámfilmje, amelyet a Gyár Utómunka Kft. készített el, valamint 82 millióért további reklámfilmeket gyártott. Emellett 3,2 millióért két filmet is csinált, ezek egyikéből pedig 912 ezer forintért klipet vágott.
Jól járt a CineSuper Kft. is, amely 80 millió forint plusz áfáért nyolc prezentációs filmre szerződött. Egy másik szerződés alapján egy nyolcrészes filmet gyártott le a cég 98 millióért.
A 24.hu szerint busás haszonra tett szert az Umbrella Kreatív Műhely is, amely etűd- és imázsfilmek készítésére szerződött a Budapest 2024 Zrt-vel. Az Umbrella Kreatív Műhely tíz darab Budapest-etűdfilmet, illetve három országos imázsfilmet készített 230 millió forintért. Az Umbrella egy másik szerződés szerint egy kétperces filmvágatot is gyártott nagyjából 16 millióért.