Úgy fest, hogy újabb telefonos csalók szedik áldozataikat, ezúttal a Magyar Telekom előfizetőinél.
Egyik kollégánk majdnem áldozatul is esett. – Rejtett számról hívtak telefonon és egy nagyon kedves, de határozott hang bemutatkozott, hogy ő XY a Magyar Telekom adminisztrátora. Még azonosítószámot is beolvasott.
Ezután az illető örömmel közölte kollégánkkal, hogy a cég születésnapja alkalmából több telefonkészüléket és készpénzt is kisorsolnak ügyfeleik között. – Bár szkeptikus voltam, végighallgattam a hölgyet, aki miután beolvastam a telefonszámomat kért egy pillanatot, hogy megállapítsa 50, 100, 150, 200 vagy 250 ezer forintot nyertem-e. Hallottam gépeléshangot közben a háttérben, tehát még erre az apró látszatra is ügyeltek – mondja kollégánk.
És aztán jött az „örömhír” miszerint kétszázezer forint boldog nyertese lesz, ha válaszol három banális kérdésre, minthogy elégedett-e a szolgáltatással, engedi, hogy nevét közöljék a portálon vagy sem, illetve, ami a legfontosabb, hogy mikor tud egy bankautomatához fáradni.
– Na itt lett a gyanús már ijesztő is. A hölgy közölte, hogy mivel semmiféle pin kódot és számlaszámot ők nem rögzíthetnek, ezért erre van szükség.
Kollégánk természetesen értetlenkedett és megkérdezte, hogy miért nem fáradhat be egy Telekom-üzletbe. Ugyanazt a választ kapta.
– Ekkor közöltem velük, hogy akkor egy kicsit utánaolvasok. Ebben a pillanatban bontották is a vonalat velem.
A Magyar Telekom weboldalán régóta felhívják a figyelmet arra, hogy senki se vegye komolyan az ilyen hívásokat.
– Sajnálatos módon továbbra is nagy azon visszaélések száma, amikor a mobilszolgáltatók ügyfeleit ismeretlenek telefonon különböző okokkal – például nyeremény ígéretével – megkeresik és bankkártyaadatokat bediktálását, vagy egy másik telefonszám feltöltését kérik. A hívás több esetben magukra a mobilszolgáltatókra hivatkozva, vagy a mobilszolgáltató vezetőjeként bemutatkozva történik. Sajnálatos módon ugyanis a Magyarországon elszaporodott visszaéléstípus során az elkövetők az adatokat kicsalva, vagy különféle ígéretekkel az ügyfelet másik hívószám feltöltésére rábírva az érintetteknek kárt okoznak, az önként átadott információkkal visszaélnek. Ilyen esetekben az okozott kárért a mobilszolgáltatók felelősséget nem tudnak vállalni. Amennyiben bárki hasonló megkereséssel találkozik, vagy az adataival való visszaélést tapasztal, mielőbb tegyen feljelentést a lakóhelye szerinti rendőrségen – írta még korábban a Magyar Telekom honlapján.