Tarlós: Két hét múlva a felújított metróval utazhatunk

Négy új kocsi áll forgalomba. A főpolgármester szerint a 3-as metró projektre „megvan, meglesz a forrás”.

MNO
2017. 03. 17. 9:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Márciusban forgalomba áll az első négy felújított metrókocsi a 3-as vonalon” – jelentette ki Tarlós István az Indexnek adott interjúban emlékeztetve arra, hogy „2012 óta azon kínlódik a főváros, hogy elindítsa” a metrófelújítást, a szerelvények felújítása egy éve folyik, a síneket is folyamatosan cserélték, és a beérkezett autentikus szakvélemények szerint nem balesetveszélyes a 3-as metró. Mint mondta, maga is szokta használni, és egyik gyermeke naponta utazik vele. Hozzátette: a BKV vezetői kötelesek az első negatív szakvéleményre leállítani a metrót.

Tarlós azt is elmondta, hogy „a 3-as metróra megvan, meglesz a forrás”. A főpolgármester bízik abban, hogy a kiviteli tervekre most nem túlárazott pályázatok érkeznek majd be, mert „alátámasztatlan, drágább árajánlatokra nincs fedezetünk”.

Tarlós szerint a BKV időt akart megtakarítani azzal, hogy az engedélyezési tervek alapján írta ki a pályázatot, „de ilyen mértékű túlárazottságra nem számított senki”. Körülbelül 50 milliárd forinttal drágább ajánlatok érkeztek, amire nem volt fedezete a fővárosnak – mondta a főpolgármester emlékeztetve arra, hogy „valakik az állami állományból azt akarták, hogy a metrópótlásra legyen kiszervezés, ennek megfelelően kiírták a tendert, amit aztán a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hátba támadott. Mivel még 40 millióra meg is akarták büntetni a fővárost, ezért a BKV jogorvoslatért fordult a bírósághoz, amit első fokon meg is nyert. Ettől csúszott majdnem fél évet a pályázat”.

Az ATV-nek tett kijelentésével kapcsolatban, miszerint jelentős tétet ne tegyen rá, hogy 2019-ben újra elindul a főpolgármesteri posztért, az Index érdeklődésére azt mondta: két és fél évvel a választás előtt ez a kérdés vagy értelmetlen vagy provokatív. Hozzátette: ha mégsem újrázna, nem adna tippeket arra vonatkozóan, hogy az őt támogató politikai közösség adott esetben kit indítana, hiszen ez nem az ő kompetenciája.

A Római-parti mobilgát ügyében hangsúlyozta: a szakma által javasolt nyomvonalon épül majd meg a védmű. Két dolog biztos: „a part menti nyomvonal sokkal olcsóbb, és egy csomó olyan ingatlan van a hullámtérben, amit meg kellene védeni” – mondta, hozzátéve, hogy „azért építsünk meg egy drágább nyomvonalat, aminek a fedezete meg sincs a költségvetésben, hogy a hullámtérben élők ne kapjanak védelmet? Ilyet józan ésszel nem követelhet valaki”.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.