Háttérbe szorítják a reklámadót?

Egyelőre lekerült a napirendről a reklámadót emelő kormányzati javaslat.

Katona Mariann
2017. 04. 03. 12:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyelőre lekerült a napirendről az a kormányzati javaslat, amely 9 százalékra emelné a reklámadó mértékét. Az Országgyűlés eredetileg holnap kezdte volna meg az általános vitát, ám ezt halasztják. Ennek konkrét okai nem ismertek, Kövér László házelnök mindössze annyit mondott, hogy a Fidesz kezdeményezte a változást.

Már délelőtt is voltak jelei annak, hogy elnapolják a médiumokat sújtó adóemelést. A költségvetési bizottság ülésén ugyanis – amikor a bizottságot vezető MSZP-s Mesterházy Attila éppen megnyitotta volna a részletes vitát – a fideszes Szűcs Lajos jelezte, hogy nem tudnak beszélni a javaslatról. Érdemi magyarázatot viszont ő sem adott arra, hogy pontosan mi történt.

Az egyelőre kérdéses, hogy a reklámadó mértékének emelése mikor kerül újra a Ház elé, erre legkorábban két hét múlva van lehetőség.

Múlt héten derült ki a nemzetgazdasági miniszter által jegyzett törvényjavaslatból, hogy a reklámadó mértéke idén júniustól – korábbinak lényegében duplája – 9 százalék lenne, az év első felében viszont 0 százalék. Valamilyen módosításra azután lenne szükség, hogy az Európai Bizottság tavaly novemberben több ponton is problémásnak ítélte a reklámadó szabályozását.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.