Egyelőre lekerült a napirendről az a kormányzati javaslat, amely 9 százalékra emelné a reklámadó mértékét. Az Országgyűlés eredetileg holnap kezdte volna meg az általános vitát, ám ezt halasztják. Ennek konkrét okai nem ismertek, Kövér László házelnök mindössze annyit mondott, hogy a Fidesz kezdeményezte a változást.
Már délelőtt is voltak jelei annak, hogy elnapolják a médiumokat sújtó adóemelést. A költségvetési bizottság ülésén ugyanis – amikor a bizottságot vezető MSZP-s Mesterházy Attila éppen megnyitotta volna a részletes vitát – a fideszes Szűcs Lajos jelezte, hogy nem tudnak beszélni a javaslatról. Érdemi magyarázatot viszont ő sem adott arra, hogy pontosan mi történt.
Az egyelőre kérdéses, hogy a reklámadó mértékének emelése mikor kerül újra a Ház elé, erre legkorábban két hét múlva van lehetőség.
Múlt héten derült ki a nemzetgazdasági miniszter által jegyzett törvényjavaslatból, hogy a reklámadó mértéke idén júniustól – korábbinak lényegében duplája – 9 százalék lenne, az év első felében viszont 0 százalék. Valamilyen módosításra azután lenne szükség, hogy az Európai Bizottság tavaly novemberben több ponton is problémásnak ítélte a reklámadó szabályozását.