Az Átlátszó.hu cikke szerint a Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásért Közalapítvány (KKTTK) összesen több mint nettó kétmilliárd forintot osztott ki közbeszerzéseken.
Az egyik egy nettó 400 millió forintos reklámszerződés volt, amelynek keretében Balásy Gyula két cége, a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. különböző nyomtatott lapokban, közterületi és online felületeken biztosít megjelenést az 1956-os emlékévnek.
Az EU-s közbeszerzési értesítő április 13-i számában megjelent tájékoztatás szerint a KKTTK megemelte a szerződés összegét 599,6 millió forintra.
A közel másfélszeres drágulásra a leírás szerint a „nagy társadalmi érdeklődésre tekintettel” volt szükség „annak érdekében, hogy az ’56-os emlékév megünneplése minél szélesebb társadalmi réteghez, minél hosszabb időtartamban jusson el”.
A Magyar Nemzet korábban közérdekűadat-igényléssel fordult az 1956-os emlékév lebonyolítását végző alapítványhoz, hogy adják ki a pontos költségvetést. Schmidt Mária, a szervezet főigazgatója válaszában azonban azt írta, hogy egységes egésznek tekintik a programsorozatot, és miután az emlékév június 16-ig tart, a részadatok nyilvánosságra hozatala megakadályozná, hogy a nyilvánosság a „teljes kép” ismeretében ítélhesse meg a megvalósítást. Ez álláspontja szerint „indokolatlanul zavarná az emlékév méltó lebonyolítását”.